Nu är glada julen slut slut slut

Det var en riktigt trevlig jul i år.
Fast som vanligt gick allt för fort, hann inte göra nånting... Jag har haft helt fullt upp med att hälsa på släktingar och vänner och dessutom försöka vila och ta igen mig lite.
Jag ville egentligen gå på Malins fest, men jag hade helt enkelt inte tid. Fan också!

På måndagen innan jul hjälpte jag Björn på jobbet en dag. Han kör lastbil och den dagen var det riktigt mycket att göra, så vi körde runt i Dalarna med lastbilen och levererade mat till olika mataffärer i 12 timmar.
Jag fick låna hans Bring-kläder och såg ganska så rolig ut.
Tyvärr hittar jag ingen sladd till kameran här (jag sitter hemma hos Björn) så jag lägger upp bilder senare.

Idag eller imorgon ska jag åka till Uppsala för att fira nyår och träffa Göran lite.
Kanske drar till mitt älskade Stockholm en sväng och shoppar lite också, det har jag inte gjort på alldeles för länge!
Men först ska jag betala hyran till Emelie... Fy sjutton, det vill jag inte! Det är så jävla dyrt att bo i Norge så jag blir helt mörkrädd!!! Vi två bor på 40 kvadratmeter och har en hyra på 7300 nok i månaden, plus el!
Björn och Sara bor på 34 kvadrat och har en hyra på 2500 sek i månaden. Lite skillnad....

Nej, det blir till att börja jobba mer när jag kommer tillbaka till Norge, försöka hitta mig ett extrajobb på helgerna och så.
Jag ska prata med Adecco.
Det är ju ganska bra att kunna servera, för då får man ju dricksen också, men jag blir ju så nervös när jag ska ta beställningar och sånt. Men kanske butik...
Jaja, vi får se vad de säger.

Jag vet i alla fall vad jag ska göra om jag lyckas jobba ihop lite pengar nu, då blir det en volontärresa till Sydafrika!
Jag hittade den här sidan som verkligen är mitt i prick det som jag vill göra: http://www.volontarresor.se/animal_big5.asp
så nu är det bara att hoppas att jag får ihop lite slantar och kan åka.
Det är ju lika bra att dra när jag inte har någonstans att bo och inget fast jobb som håller mig hemma.

Nä, nu ska jag gå och fixa lite mat till min bror och Sarisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0