God bless America

Ibland är mitt jobb det bästa i världen. Det är när det kommer människor som uppriktigt uppskattar det jag gör. De är oftast amerikaner. Idag kom det två äldre par från USA. Männen gick för sig själva och tittade och kvinnorna satte sig framför mig och började prata med mig. Jättetrevliga! Jag blir så glad av människor som bara kommer och vill prata lite, så kan man berätta lite om sitt jobb och företaget och allt möjligt.

Mot slutet av dagen kom det en austrlienare och jag förstod inte ett ord av vad han sa! Det lät typ som att prata engelska och danska i en salig blandning. Märkligt språk...


Här är förresten en häst som jag målade idag. Ganska dålig bild, men det är lite pinsamt att sitta där och ta kort på sitt eget jobb när alla tittar på en...
Jag funderade lite idag på vad den vanligaste kommentaren jag får är... Det måste vara "Man får inte vara darrhänt när man gör det där! Höhöhö!!" och alla som säger det tror typ att de är jätteroliga och att ingen sagt så förut.

Jag har träningsvärk idag. Var jätteduktig och sprang i en halvtimme innan jag gick till jobbet igår. Jag hade tänkt springa längre, men när jag hade hållit på i tjugo minuter höll jag på att dö, så jag tänkte att det var bäst att ta det lite lugnt. Men det var ändå ganska skönt, det gick att springa i shorts.

Jag bakade cupcakes igår. De blev fula men ganska goda. Det skulle ha varit blåbär i också, men jag hade inga, så jag hoppade över det. Tyvärr hade jag inga bra muffinsformar att grädda dem i, så de blev helt skeva... Sen gjorde jag rosa frosting och köpte trevligt strössel. Och nej, jag vet fortfarande inte skillnaden mellan cupcakes och muffins.
 

Tänkte att jag skulle baka en lakritstårta ikväll, men det blev ändrade planer... Ica Maxi har premiär här i Mora idag, så hela jävla Dalarnas befolkning var där precis när vi skulle handla, så både jag och min moster (som jag var där med) blev så förvirrade att vi glömde minst hälften av allt vi skulle ha och när vi kom därifrån hade vi glömt både tårtbottnar och lakritsströssel. Jag får helt enkelt göra det en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0