Andra sidan sundet

Nu är ännu en dag i Helsingborg avklarad och jag är dödstrött! Imorse kom Maggan över på frukost, vilket blev en jättekort frukost på ca en halvtimme eftersom jag skulle till optikern. Vi hastade iväg till Väla och jag fick mina mycket efterlängtade linser. Äntligen!

Jag köpte även ett par helt oemotståndliga rosa ballerinaskor.

När Maggan drog iväg till jobbet åkte jag in till stan igen för att träffa Hargitta. Vi träffades utanför Knutpunkten och tog båten över till Helsingör. Där strosade vi omkring ett tag tills jag fick skavsår. Dumma Frida tog naturligtvis på sig sina nya skor... Dålig idé! Jag fick köpa plåster för att kunna fortsätta gå.

Annars hade vi en riktigt trevlig dag på andra sidan sundet, vi åt kebab och jag fyndade två lådor vin som får följa med hem till Norge.

Imorgon bär det av till Mora och på fredag drar vi vidare till Sälen där påsken ska firas. Det ska bli så skönt! Bara göra ingenting! Fast så kommer det ju naturligtvis inte bli, jag kommer förmodligen stressa massor som vanligt.

Men nu är det dags att sova, det blir en lång dag imorgon.


Hargitta i Helsingör!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0