Inte som planerat

Det blir aldrig riktigt som jag planerat när jag ska resa någonstans. Det var meningen att jag skulle åka till Mora, men istället hamnade jag i Falun. Jag skyller det helt och hållet på Björn! Han ringde när vi var i Ludvika och ville så gärna att jag skulle vara hos honom till imorgon och åka med honom och Sara upp till Mora. Han ville ju naturligtvis att jag skulle hjälpa honom på jobbet också, både idag och imorgon. Jag gick upp före sju imorse, lagade lite mat och packade bilen, sen åkte jag och mamma vid tio-tiden från Helsingborg. Vi var i Borlänge (där Björn jobbar) strax efter 18 och då var det bara att hoppa in i lastbilen och börja jobba. Han hade dessutom lyckats bli tilldelad åkeriets sämsta bil. Jippi. Jag var skapligt trött när vi kom hem vid halv nio. Men det tog bara drygt två timmar innan vi var klara. Imorgon blir det nog värre, då ska vi till Älvdalen. Vi börjar halv sju och måste alltså åka härifrån ungefär klockan sex. Åh, vad skönt det är med semester!

22:an, Skitbilen!


Lillebror i skitbilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0