Will work for food

Jag ska aldrig bli lastbilschaufför. Aldrig i hela mitt liv! Vilket jävla jobb!! Jag hjälpte Björn på jobbet igår. Halv fem gick vi upp. Bara det, liksom! Det var meningen att vi skulle börja jobba vid halv sju, men då var det kö för att få lasta på åkeriet, så vi fick börja med att sitta av en timme i bilen. Sen lastade vi på grejerna vi skulle ha med oss och kom iväg vid 8.15. Då drack vi lite kaffe ur termos och hade det ganska bra hela vägen till Orsa. Där gick allting ganska smidigt att lasta av och så blev vi bjudna på lunch på Daisys. Helt underbart! Vilket ställe! Genomsnälla människor som gav oss mat bara vi bar ner grejerna i källaren. Maten bestod av hamburgare, pommes, dricka och kaffe. Helt gratis! Tusen, tusen tack!!

Sen drog vi vidare mot Älvdalen. Att det ens bor människor i Älvdalen är ju märkligt. Vad som var ännu märkligare var att det var rusningstrafik när vi kom dit. Varenda bil i hela Älvdalen skulle ju naturligtvis ut och köra och parkera utanför alla lastkajer bara för att vi skulle dit. Hallå, rusningstrafik i Älvdalen! Går det?

Vi trodde att dagen skulle bli ganska soft med bara halvfull bil, men det blev ändå en tolvtimmarsdag på 35 mil med ungefär en miljon mer eller mindre omöjliga stopp och grinig personal. Att lastbilschaufförer blir överviktiga är för mig ett mysterium! Det kan i alla fall inte vara de som kör distribution som lägger på hullet, för jävlar så slitigt det är.

Efter jobbet drog vi till Falun, packade bilen och hämtade Sara och sen var det bara att dra iväg mot Mora igen. Vi spenderade natten i stugan i Gesunda och imorse var det återigen dags att förflytta sig. Vi träffade moster med familj i Mora och sen åkte vi i samlad tropp till Sälen för att träffa mormor och morfar. Jag gillar att spendera påsken här, det gör vi nästan jämt, vår familj, kusinernas familj och mormor och morfar.


Vi är ganska trötta idag. Micke har snott tresitssoffan själv där han ligger och sover, Tomas har vecklat ihop sin tvåmeterskropp i en fåtölj där han sover och Sara och Björn sitter och myser i tvåsitssoffan. Jag tror att jag också ska vika ihop mig och sova en stund, jag är fortfarande helt slut efter gårdagen och en allmänt slitig vecka med många vänner och lite för mycket vin och sena nätter. Nu ska jag verkligen bara slappna av under resten av min semester!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0