Jobb i Oslo

Ikväll har jag och Em varit ute på äventyr... Vi har jobbat i Oslo!
Det var ett stort serveringsjobb och väldigt många skulle dit och jobba, mer än så visste vi inte.
Vi skulle samlas i Lilleström kvart i fyra och sedan åka i en inhyrd buss till Telenor Arena i Oslo och när vi satt på bussen fick vi reda på att det skulle vara invigning av själva arenan och att det skulle vara ca 4500 gäster där.
Vi var 200 personer som skulle jobba, varav 80 personer i baren, så vi skulle alltså vara 120 servitriser på 4500 gäster... Jag fick lite lätt panik och tänkte att vi skulle få springa benen av oss för att hinna med, men det visade sig att det var buffé och att de själva fick hämta dricka i baren, så allt vi skulle göra var att plocka undan tallrikar och glas.
Det skulle även vara framträdanden på scenen och Timbuktu var där. Det var lite roligt att han stod där och sjäng på skånska i Norge...

Vi kom fram vid fem och fick lite mat - nån jävla wrap fylld med pekinganka... Det var inte gott!
Sen hade vi typ rast till klockan åtta när gästerna kom.
Maten serverades vid nio och sen kunde vi börja plocka tallrikar. Och vilka tallrikar! Herregud! De var så tunga att jag höll på att tappa hela armen! Efter att ha gått typ sex-sju vändor så skakade hela armen av ansträngning.
Men det gick ganska smidigt ändå och vid tolv fick vi gå ut och sätta oss i bussen som skulle ta oss tillbaka till Lilleström, men vi fick ändå sitta på bussen och vänta på att alla skulle komma till klockan var kvart i ett innan vi kunde åka.
Vi kom väl hem strax efter klockan två och jag är verkligen jättetrött nu!
Men det gick ändå bra, kvällen gick ganska fort och inga katastrofer inträffade, så jag är glad.

Nu ska jag gå och lägga mig och imorgon ska jag sova tills jag vaknar! Gud vad skönt!!!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0