Karneval och en miljon minusgrader

Jag ballade ur lite förut, jag blev verkligen jättearg över att mitt inlägg försvann!

Men nu har jag lugnat ner mig lite och ska försöka skriva ett nytt inlägg med allt som har hänt de senaste dagarna.


Anledningen till att jag inte har skrivit på så länge är att jag har varit i Sverige över helgen. Mamma och pappa skulle upp till Dalarna och gå på kalas, så jag passade på att åka dit och träffa dem eftersom jag inte sett dem sen jul.


Det snöade rejält hela helgen och jag var ganska nervös för resan tillbaka till Norge eftersom vägen inte är den bästa genom skogen, det är smalt och krokigt och dålig väg även när det är barmark. Min nervositet dämpades inte av att Em på söndagen berättade att hela Norge stått stilla på grund av snökaos under helgen. Det hade fallit ungefär en meter snö i Oslo, så trafiken hade inte fungerat och flygplatsen hade varit stängd.

Tanken på min lilla bil slog mig, jag funderade på hur den hade klarat helgen och om jag ens skulle hitta den under all snön.


Resan gick i alla fall bra och jag och Em turades om att köra, så det flöt på bra, förutom den gången när Em tyckte det var en bra idé att köra in på en "fabrikstomt" med två decimeter nysnö för att byta förare. Det gick ju sådär... Vi körde fast! Och det tog lång tid innan vi kom loss. Eller vi kom ju loss ganska fort, men vi kom bara nån decimeter framåt innan vi var tvungna att backa och ta mer fart igen. Vi höll på bra länge och lyckades dessutom väcka Guth som satt och i baksätet och sov innan vi äntligen kom loss och kunde ta oss ut på vägen igen.


Väl hemma i Jessheim hittade jag min lilla bil under världens snödriva. Eller jag såg en liten, liten del av bilstackaren sticka fram under något som måste vara den största snödriva som någonsin bildats under två dagar.

Det tog mig en dryg halvtimme att gräva fram bilen och efter det fick jag träningsvärk i armarna.







Den andra anledningen till att jag inte uppdaterat bloggen på så länge är att när vi kom tillbaka från Sverige kunde vi inte koppla upp oss på internet. Det var helt kaputt! Ingen av oss fattade vad som hänt, så vi trodde först att det var nån ledning som gått sönder på grund av det kraftiga snöandet, men när det fortfarande inte fungerade på måndag kväll bestämde vi oss för att ta kontakt med leverantören.

Det visade sig att de stängt av vårt internet eftersom vi inte betalat en enda räkning sen i oktober... Fast vi har ju inte fått en enda räkning! Inte en enda gång! Och jag är ju inte den som gnäller om jag inte får räkningar som ska betalas.


På måndagen var jag sjuk. Igen!

Jag tog mig till jobbet, men blev hemskickad på en gång och låg resten av dagen i soffan och sov med en Vänner-dvd som sällskap, eftersom internet inte fungerade.


Idag har det varit en bra dag på dagis. Vi har haft karneval och alla har varit utklädda. Jag har varit katt, helt enkelt av den enkla anledningen att jag tyckte det var enklast. Jag konstruerade ett par kattöron av papper, ett diadem och lite sytråd, sen klädde jag mig i svarta kläder och sminkade mig lite och sen var saken klar.

Till lunch bjöds det på pizza och det luktade fantastiskt gott! Jag åt dock inte, eftersom jag fortfarande håller mig till min nya LCHF-diet. (Det går förresten riktigt bra, jag har minskat tre cm i midjan och en cm runt stussen på en och en halv vecka.)

Efter lunch fick barnen den klassiska "godispåsen" som även förekommer flitigt på julen. En påse som är farligt lik en äkta godispåse, men som dessvärre inte är det. Denna onda, falska godispåse innehåller ALLTID en mandarin och en liten, liten chokladkaka (24 gram). På julen får man också ett minipaket russin och en pepparkaka, men idag var de utbytta mot två sega gubbar, en röd och en grön.

Herregud! Stackars barn!!! De elaka vuxna har ju lyckats få tag på äkta påsar att lägga godiset i och med mandarinen i påsen så väger den ju riktigt mycket, man tror alltså att man ska få en riktigt härlig godispåse, men man blir helt blåst! Jag minns besvikelsen från när jag själv var barn. Samma sak varje gång. Suck. De där jäkla godispåsarna gör mig riktigt förbannad! Fast inte lika förbannad som Melodifestivalen. Oh, don't even get me started on Melodifestivalen!!!






Det är förbannat kallt i Norge nu.

Det är ungefär en miljon minusgrader just nu... Jag var livrädd att inte bilen skulle starta imorse, men trots att termometern visade på -25.5 grader startade min älskade lilla bil hur snällt som helst.

I måndags var det däremot tokvarmt. I alla fall här inne. Det var fantastiskt fint väder och solen sken rakt in i vår lägenhet och det var närmare 30 grader här inne. Det var så pass varmt att jag faktiskt öppnade dörren och vädrade.


Nu är jag som vanligt helt galet trött, så jag ska krypa ner i min sköna säng och sova som en prinsessa hela natten.


Ha det!!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0