Norsk kebab

Igår var vi på utflyttningsfest hos Mojjan och Maggie.

Eftersom jag äter penicillin och dessutom håller på med LCHF-dieten bestämde jag mig för att inte dricka alls och istället agera chaufför under kvällen.

Kvällen började hos Mojjan och runt midnatt förflyttade vi oss ner till stan och Gastro.

Jag hade på mig min leopardklänning och kände mig faktiskt riktigt snygg! Det måste ha märkts, för jag blev flörtad med både till höger och vänster. Sen började vi dansa och trots att jag var nykter och sjuk så tok-dansade jag hela natten ända fram till stängning. Jag tänkte att det ändå inte var någon annan än jag som visste om att jag var nykter, så varför ha tråkigt när man kan låtsas att man har lika roligt som alla andra?


Efter allt dansande var jag jättehungrig, så vi bestämde oss för att fyllekäka. Jag tänkte att kebab skulle sitta himla fint, så jag beställde en kebab utan bröd, alltså vad jag trodde skulle vara kött, sallad och sås. När jag väl fick min mat efter att ha väntat i en halv evighet och nästan somnat och frusit ihjäl visade det sig att norsk kebab inte alls är som svensk kebab. Den norska kebaben smakar ungefär som blodpudding med extra kryddor. Jag gillar ju blodpudding, men inte när man förväntar sig att få kött!


Efter maten körde jag hem människorna igen och sen åkte jag och Em hem. Vi kom hem kring halv fem och jag tror att jag somnade runt halv sex imorse och sen vaknade jag igen vid halv tio. Jag har varit lite seg idag...


Det har faktiskt varit en bra dag idag, vi har gjort absolut ingenting hela dagen. Jag har legat i soffan med täcke och kuddar och läst en bok, Em har pysslat med sitt i andra soffan, vi har sett på Let's Dance och lyssnat på musik och lagat lite mat.


Nu tror jag att jag ska åka iväg och tanka, för bensinen är billigare på söndagar i Norge.


xoxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0