Ny sambo

Jag och Em har haft en mycket bra helg tillsammans.

I fredags var vi hem till Nicolina och Robin och drack lite vin och pratade skit och på lördagen var vi ute i Jessheim. Vi började på Haven, men där var det så mycket skumt folk, så vi gav upp rätt snabbt och gick till Gastro istället. Där var det å andra sidan inte en käft, så vi hängde av oss jackorna och drog vidare till Taket (som ligger i en källare). Där var det ganska mycket folk och faktiskt flera norrmän. Jag som började tro att norrmän bara var en myt... Jag har ju typ inte sett en enda sen jag kom hit! Eller jo, det har jag, men ingen i min egen ålder, antingen är de barn på mitt dagis, eller så är de föräldrar till barnen på dagis.


Efter helgens bravader bestämde vi oss för att spendera söndagen i soffan framför Desperate Housewives. Det är det bästa med söndagarna här, i och med att allt är stängt så behöver man inte ha det minsta dåligt samvete om man spenderar hela dagen görandes absolut ingenting! Det är så grymt skönt!


På söndag kväll fick vi en ny sambo. Nu har även Guttan flyttat in till oss, så nu är vi tre tjejer på 40 kvm. Det ska bli väldigt intressant att se hur det fortlöper... Det är ju känt sen urminnes tider att tre tjejer inte kan leka tillsammans. Men än så länge går det i alla fall bra.

Lite trångt är det ju, men det kan man leva med. Vi har ställt Guttans säng bakom en av sofforna i vardagsrummet eftersom hon inte får plats i vårt yttepyttelilla sovrum. Foton kommer när jag orkar.


Så länge kan jag ju lägga in några foton på min gamla lägenhet i Ängelholm där jag bodde alldeles själv på 43 kvm och hade den något behagligare månadskostnaden på 2700 kronor. Gud vad jag älskade den lägenheten! Synd att den låg så fel, annars hade jag nog fortfarande bott kvar... Fast då var det nog tur att jag sålde den ändå, med tanke på hur bra jag har det här.









De senaste dagarna har jag mått riktigt bra igen. Jag har jobbat både igår och idag och ska jobba imorgon och på torsdag också, så det blir minst fyra dagar den här veckan. Mitt och Ems uppdrag att skaffa oss ett socialt och roligt liv går också bra, vi umgås med människor och har hur kul som helst.



xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0