Gör ett ryck!

Nu är det dags för ett ryck!
Jag måste verkligen ta tag i det här nu, annars kommer jag vara den enda som åker till Norge och går back!

På min måste-göras-lista står just nu:
Träna
Skaffa jobb
Montera den där jävla byrån
Skaffa kontokort


Jag skulle skaffa kontokort i måndags när jag var hemma och var sjuk, men när jag väl samlat mig tillräckligt och sminkat mig för att se anständig ut (man måste ta ett foto samtidigt eftersom norska bankkort funkar som ID också) och tagit mig ner på stan hade bankjävlen redan stängt. Just my luck...

Och nu har jag hämtat verktyg för att kunna montera byrån, men nu är jag helt enkelt för lat för att ta tag i det. Det är ju faktiskt helt okej att bo i resväskan, det har jag ju gjort i snart två månader... Jisses Frida, what a lazy ass you are!!!

Mmm, sen var det träningen ja... Em har precis åkt hem till Sverige för att fira sin födelsedag och ha lite ledigt, så nu är jag här själv. Stor risk att jag tar tag i träningen helt själv, liksom... Och nu är det helt livsfarligt att gå ut igen, för all snö har börjat töa bort och istället bildat ett tjockt lager glansis över hela Norge. Hade jag kunnat åka skridskor hade det varit ett lämpligt motionssätt för tillfället.
Nej, det får bli dans med Carmen igen.
Jag måste skaffa en stol så jag kan lära mig en lap dance, det ser så himla roligt ut!

Jag hade i alla fall en bra dag på jobbet idag. Jag var på samma dagis som igår, på Lunderåsen, nån mil härifrån. Det gick mycket bra och på slutet (typ sista kvarten) hade jag och barnen skitkul! Jag kittlade dem och höll dem upp-och-ner så de skrattade så de nästan skrek och jag blev helt svettig! Och alla ville mer och mer och mer. Det är så himla roligt att jobba med barn när man lattjar och har kul tillsammans.
Det är dock inte lika roligt när det ska städas... Speciellt inte när vissa bortskämda barn tok-grinar för att de måste hjälpa till... Man märker väldigt tydligt på dagisbarn vilken typ av föräldrar de har!

Appropå barn så har min älskade vän Peji fått världens sötaste dotter, Astrid. Jag fick några foton på henne för några dagar sedan och hon är så söt!
Peji, får jag lägga upp bilden på Astrid i babygymmet??

Nu ska jag se om jag kan lägga in mina egna foton i den här datorn, jag köpte ju en ny i lördags, för jag skulle ju spara pengar... Jag är inte så bra på det där med att spara!

Och om jag orkar ska jag träna och sätta ihop brädhögen till byrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0