Gräsligt god Mud Cake

Jag hade en underbar dag igår, trots att jag var sjuk...
Först fick jag sova hur länge som helst, sen gick vi ner till stan och strosade runt i flera timmar och när vi kom hem stekte vi blodpudding till lunch. Det hade jag inte ätit på hur länge som helst och det var så himmelens gott!!

Och jag åt godis!
Åh, underbara godis!!!
Jag är verkligen helt fast i ett gräsligt sockerberoende...

Sen på kvällen bakade jag Mud Cake, eller i alla fall någnting som kallades för Mud Cacke i ett recept som jag hittade.
Det var också gräsligt gott!
Receptet lyder som följer:

150 gram mörk choklad
150 gram smör
2 msk starkt kaffe (jag tog lite mer)
1 dl vetemjöl
4 msk kakao
½ tsk bikarbonat (men jag hade inget bikarbonat, så jag tog 1 tsk bakpulver)
lite salt
2 dl socker
3 ägg

(mörk eller ljus choklad och hallon)

Smält smör och choklad på låg värme på spisen och tillsätt kaffe. Låt svalna lite.
Blanda kakao, mjöl, bikarbonat och salt och rör ner i den avsvalnade smör/chokladen.
Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det i smeten.
Häll smeten i muffinsformar och stick ner chokladbitar och ev hallon.
Grädda i 175 grader i ca 20 minuter.
Servera dem varma så chokladen rinner ut när man skär i dem.


Den underbara chokladsmeten


Och de underbara små skapelserna i de fina silikonformarna jag fick i julklapp.
Tack mamma!

Men nu ska ju jag och Em börja med vårt nya liv, så det var ju egentligen korkat av mig att baka så många som bara skriker mitt namn där de ligger på bänken...
Och ja, de är lika goda idag som igår!

Måste sluta, jag och Em ska ut och gå i slasket och blåsten nu och få lite fart på fläsket. Sen ska vi strippa med Carmen Electra!! Hahaha, jag vill helst inte se mig själv göra det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0