Ikea

Missade träningen idag... Istället åkte vi på en liten spontanutflykt till Ikea i Oslo.
När jag kom hem från jobbet idag var Maria och Isabelle här och hälsade på Em som varit hemma idag också.
De hade ätit pannkakor, så då blev det pannkakor för min del också. med grädde... Bra Frida!
Sen började vi prata om Ikea och de sa att det ligger ett Ikea inte alls långt bort härifrån, så rätt som det var satt vi i bilen på väg mot Oslo.
Väl där sa vi att vi inte skulle handla nåt, vi ska ju ändå inte bo här så länge, så det är ju ingen idé.
Ja, det gick ju bra.... INTE!
Rätt som det var sprang vi på en byrå, ganska ful i björk med fem lådor, fast väldigt grund, men den kostade ju bara 495 nok, så det var ju överkomligt. Och det skulle ju vara synd att bo i resväskan i ett halvår...
Sen hittade jag en matta. Den var ju så söt. Och kostade bara 15 nok, så det fick bli den också.
När vi kom till lagret och skulle hämta den ganska fula men ganska billiga byrån var den naturligtvis slut. Typiskt!
Jaha... Så skulle jag gå och betala mattan när jag fick syn på en annan byrå som var 50 nok dyrare. Ja, det var ju inte så farligt, men jag vill inte ha en vit... Måste fråga om den finns i andra färger. Jodå, för ytterligar 50 nok gick den att få i brunsvart. perfekt, hela mitt möblemang går ju i brunsvart, så varför inte... Och 50 spänn är ju ingenting!
Hmmm.... Jag skulle ju inte handla nånting och när jag gick därifrån 610 nok fattigare. Fan också.
Jaja, men nu har jag ju någonting att lägga mina saker i.
Eller inte... För när jag kom hem och började titta i instruktionsboken för fanskapet så visade det sig att man behövde två olika sorters skruvmejslar och en hammare för att sätta ihop skiten. Fan.
Så nu sitter jag här utan pengar och med en jävla brädhög i skitsnygg brunsvart färg.

Utebliven träning ja.... Det var ju det också... Vi gick ju förbi cafét på Ikea när vi var där. Inte bra. Vi stannade utanför och funderade "ska vi eller ska vi inte?". Maria behövde låna toan som låg i cafét, så vi kunde ju gå in och kolla vad som fanns i alla fall... Daimtårta. "Men det är ju det godaste som finns!!!" Jaja, ska alla andra fika så ska banne mig jag också fika, så daimtårta fick det bli. Plus de där pannkakorna jag åt innan. Fan... igen! Det var ju inte ens gott.... Men jag har faktiskt inte så dåligt samvete, jag mår faktiskt riktigt bra fortfarande.
Och träningsvärka har jag också!
Em körde hårt med mig igår. Först Power walk i 60 minuter (ca 10 000 steg) och sen ett rejält styrkepass i nästan en timme när vi kommit hem. Tänk att det går så bra att träna hemma bara man vet hur man ska göra!
Hon körde ju halvt ihjäl mig! Haha, vilken usel form jag är i!
Och idag kan jag knappt röra mig...
Men klapp på axeln ska jag ha för att jag tog mig igenom det!

Och i helgen blir det Sverige!
Jag åker till Mora imorgon bitti för att fira min äskade lillebrors födelsedag.
Det ska bli trevligt att träffa honom igen, även fast det inte var så längesen vi sågs.

Nu ska jag gå och titta lite på min snygga brädhög.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0