Träning, träning, träning

Det är skönt att bo med Em som är lite kunnig inom träning.
Nu har hon satt ihop ett träninsschema för oss som vi ska följa vecka efter vecka.
Vi ska även börja äta lite bättre och försöka sätta hälsan i främsta rummet.

Psylliumfrön ska tydligen vara mycket nyttigt, men det är hemskt äckligt.
Man tar ett glas med vatten och blandar i ca 1msk psylliumfrön och låter stå en liten stund. Då bildas ett gelé runt fröna som innehåller fibrer och som ska vara utrensande och bra för magen, så det dricker jag på morgonen.
Det ska egentligen stå i 1-2 timmar, men det blir så väldigt slemmigt, så det klarar jag bara inte av!

Idag har jag hittills ätit en apelsin, en mandarin, ett glas grönt te och en kopp fil med GI-müsli och nu ska vi snart äta lunch, det blir matvete och tonfisk.
Till middag planerar vi att äta tomatsoppa med vita bönor.

Jag är helt inne på det här med nya livet nu!
Det känns skitbra att vara igång och att ha Em här som peppar och hjälper. Hon är underbar!

Hon har ju som sagt satt ihop ett träningsschema till oss nu och idag har vi varit ute och power walkat i 60 minuter. Efter det körde Em styrkeövningar, men jag hoppade över det eftersom jag fortfarande inte är frisk, jag hade ingen röst när jag vaknade imorse, så jag tänker att det är bäst att ta det lite i taget.

Nu ska jag gå och ta en "före"-bild och förhoppningsvis kommer snart en "efter"-bild med en lite förändrad Frida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0