Blåsor och mardrömmar

Nu har jag inte dåligt samvete för att jag inte tränat längre.
Läste idag att träning i kombination med halsproblem kan leda till döden om man har otur.
Så tills jag vet att det inte är nånting annat än en vanlig bonna-förkylning jag lider av tänker jag inte träna... Åtminstone inte styrketräna.
Jag läste också att en vanlig förkylning inte ska sitta i mer än en vecka, så då borde jag ju snart vara frisk.

Nu har jag i alla fall monterat ihop byrån från Ikea. Den blev riktigt fin!
Det tog mig två dagar att sätta ihop den. Bygga byrå är knepiga grejer!
Tyvärr har jag inget foto än eftersom jag har ställt tvättställningen precis framför, men foto kommer!!
Fast på fotot kommer det ju inte alls synas hur mycket jag har brottats med den där jädra grejen!
Först släpa hem paketet på 40 kg från Ikea, sen åka 60 mil för att hämta verktyg och sen skruva och spika så jag har blåsor i handen.

Byrån är förresten inte det enda jag har fått blåsor av idag... Nej, idag har jag vässat pennor på dagis så jag har fått en skavsårsblåsa på tummen. På riktigt! Det trodde jag inte att man kunde få!

Och inatt hade jag den värsta mardrömmen jag någonsin haft! En riktigt vidrig dröm som jag inte kunnat släppa på hela dagen i Hostel-stil.
Jag hade ju bestämt mig för att försöka sova bort min förkylning, så jag skulle gå och lägga mig tidigt och sova riktigt mycket, men först blev jag sen i säng, sen kunde jag inte sova och sen vaknade jag 40 minuter innan klockan skulle ringa av min vidriga dröm. Det gick ju inte så bra...
Och nu är jag så mörkrädd att jag inte vill gå och lägga mig!
Typiskt att Em måste vara hemma just nu...

Men imorgon är det ju fredag och då behöver jag inte oroa mig för jobb på hela helgen. Skönt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0