Asos

Nu har mitt efterlängtade paket från Asos kommit. Jag säger bara en sak: ni som bor i Norge, skicka INTE efter saker på Asos till Norge, skicka till Sverige istället! För det första blev frakten 200 kronor dyrare och sen fick jag dessutom betala ytterligare 130 spänn i moms när jag hämtade ut paketet. Jävla skitland!

Jag fick i alla fall mina mycket efterlängtade saker. En finstickad tröja med kort ärm, en fantastisk väska i blommigt skinn och en helt otroligt snygg klänning. Bilder kommer när jag har laddat kameran.


Jag har även återupptäckt den underbara produkten saltvattenspray som man sprayar i håret för att ge nytvättat hår en lite "skitig" känsla, så det blir lättare att fixa. Jag har saknat en sån produkt ganska länge och i förrgår hittade jag en flaska i badrumsskåpet som jag helt glömt att jag hade.


Idag har jag börjat Vasaloppsträna. Jag vet inte riktigt om jag själv tror på idén att jag ska köra Tjejvasan till våren, men nu har jag i alla fall börjat träna inför det. Jag bestämde mig för att intervallträna vid Nordbytjärnen, så jag åkte iväg, sprang ¾ varv runt tjärnen tills jag hittade en riktig mördarbacke. Där stannade jag till och så satte jag av uppför backen. Jag trodde jag skulle dö redan efter andra ruschen, men jag klarade hela åtta vändor innan jag gav upp och joggade tillbaka till bilen. Det blev i alla fall en halvtimmes träning och jag var verkligen helt slut efteråt.


På jobbet har jag ägnat drygt två timmar åt "rykking". Jag har ingen aning om vad det heter på svenska, men det går ut på att man flyttar alla skokartonger efter varandra och fyller igen hål efter kartonger som sålts. Det är ganska jobbigt, speciellt på de översta hyllorna när man hela tiden håller armarna ovanför huvudet. Det blir även en hel del klättrande upp och ner för stegen som man måste stå på för att nå upp. Bra träning även där alltså.


Ikväll händer absolut ingenting. Isabelle jobbar tidigt hela helgen och ligger nu och sover på soffan och jag har precis kommit hem från jobbet och orkar inte göra någonting. Jag borde väl kanske ta och äta lite riktig mat, vilket jag inte gjort på alldeles för länge, men jag ids inte resa mig ur soffan.

Det blir nog en tidig kväll ikväll. Fan vad jag är trött!


xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0