Festvalveckan

Jag har varit på Hultsfredsfestivalen. Det var helt fantastiskt!

Jag och Katarina drog till Göteborg i söndags och på vägen passade vi på att adoptera en stackars häst som tappat ett ben. Vi tyckte att han nog skulle få det bättre med oss på festival än i ett dike i Norge, så han fick följa med.

I Göteborg fick vi bo hos Jonsson och Helena. De bjöd även på lasagne och glass och jordgubbar. På måndagen åkte vi runt lite i Göteborg och inhandlade livsnödvändigheter som campingstolar i barnstorlek, pasta och en uppblåsbar pool, även den i barnstorlek. Vi åkte från ett soligt Göteborg vid fyra på eftermiddagen och kom fram i ett regnigt Hultsfred ganska många timmar senare. Eftersom det inte gick att köra fram till festivalentrén med bilen, vilket vi hoppats på för att kunna lasta ur sakerna och sen parkera bilen, var vi tvungna att stanna vid en lastkaj och packa om allting för att kunna bära det från bilen till bussen och sen från bussen in på campingen. Det måste ha sett ganska kul ut när vi sprang omkring där i det värsta skyfallet i mannaminne och packade om bilen. Vi kom i alla fall fram till campingen efter otroligt mycket slit och många tankar på att lämna hästen åt sitt öde. Någonstans där slutade det regna och tältuppsättningen gick relativt smidigt. Sen var det i princip bara att gå och lägga sig eftersom klockan hade blivit över ett på natten.

Tisdagen var helt fantastisk. Jag vaknade vid kvart över sex efter att ha sovit i ungefär en timme och gick ut och satte mig i solen. Vi hälsade på våra grannar som visade sig vara världens skönaste människor, fyllde poolen med vatten, lade några öl och cider på kylning och bara softade. Barnpoolen visade sig rymma tre vuxna människor och var ett av de bästa köpen på hela resan.

På eftermiddagen kom Em med tåget från Mora. Söta Em, som jag saknat henne!

På onsdagen började konserterna och jag såg Dropkick Murphys, Franz Ferdinand och Kings of Leon.

Torsdagen bjöd på ösregn hela dagen och var även dagen då jag såg flest artister - hela åtta stycken hann jag med. Dagen började på bästa tänkbara sätt med Fibes, oh Fibes, vilket var helt fantastiskt. Efter det åkte vi till stan för ett besök till systembolaget och Konsum och sedan skyndade vi tillbaka till festivalområdet för att se The Virgins, Solid Gold, Hello Saferide, Regina Spektor, The Killers, Takida och Karin Park.

På fredagen var det vi som stod för musiken. Vi var några stycken som drog på turné genom campingområdet med en gitarr och en låt på repertoaren. Så fort vi såg några människor sprang vi fram till dem, spelade låten och sprang sedan vidare. Det var en trevlig kväll, men jag är lite sur att jag lyckades missa Mando Diao. Jag såg faktiskt inte ett enda band på fredagen, men det gjorde inte så mycket.

Lördagen var en supertrevlig dag med tälthäng på förmiddagen och konserter på eftermiddagen. Klaxons hade häftigast scenkläder, Lars Winnerbäck hade underbara texter och SMK det skönaste mellansnacket.

På söndagen gick vi upp och började packa ihop. Jag och Manne följde Em till tåget och vinkade av henne, sen var det Manne och Sebbes tur att åka hem och när de dragit drog även jag, Katta, Jonsson och Sofia.

Katta släpptes av i Jönköping, Jonsson i Göteborg och Sofia i Uddevalla och sen var jag ensam kvar i bilen tills jag kom hem till Jessheim vid halv ett på natten, trött och lycklig och skitigare än jag varit tidigare i hela mitt liv.

Under veckan som gått har jag tvättat håret under kallvattenkranen en gång och inte duschat alls. Jag hade bara tänkt tvätta av mig det värsta igår kväll eftersom det blev så sent, men när jag väl börjat kunde jag inte sluta. Jag stod i duschen och skrubbade och tvättade i säkert tjugo minuter och det var en sån fantastisk känsla!

Idag har jag inte gjort mycket, bara tvättat lite och försökt komma igång med livet igen.

Imorgon lägger jag upp foton, håll utkik!!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0