Snickersglass

Turen till Falun blev mycket lyckad. Jag hängde med Peji och Astrid i princip hela torsdagen och på kvällen blev det bad och film.

Övernattning hos bror ledde till jobb, som alltid. Jag är helt enkelt alldeles för snäll och kan inte säga nej när han ber mig följa med honom i lastbilen. Som tur var hade vi en totalt soft dag. Vi började i Borlänge vid 9.30 och lastade bilen med en pall kylt och en pall fryst, sen drog vi iväg till Västerås där vi lastade av det vi haft med och lastade på fyra bur och två skåp som skulle tillbaka till Borlänge. I Västerås blev det även lunchdejt med Elin som av en händelse råkade befinna sig just där just då.

Väl tillbaka i Borlänge tog jag bilen till Mora där mamma och pappa fixade mat och jag städade bilen. (Herregud så effektiv du är Frida!!)

Sen åkte jag tillbaka till Norge. Jag ville verkligen inte åka tillbaka, jag skulle vilja stanna i Dalarna resten av sommaren.


Dagen idag har varit totalt plågsam. Jag har jobbat i skobutiken 10-18, trött som ett as och med sjuk-känsla i kroppen. Jag var sur och grinig och fick mina två kommande helger förstörda, vilket inte gjorde saken bättre. Lätt den värsta dagen i år!

Isabelles dag hade inte varit bättre den. Hon jobbade 11-18, så vi tog sällskap hem och spydde galla över våra liv.

Från början hade vi tänkt att vi skulle gå ut på kvällen och dansa och ha lite kul, men vi var båda så trötta och sura att vi bestämde oss för att bara dega i soffan hemma istället. Sagt och gjort. Vi drog iväg till Coop och köpte glass, jordgubbar och choklad och sen åkte vi hem och gjorde snickersglass och hade hemma-spa. Jag gjorde hårinpackning, ansiktsmask, badade och filade fötterna och tog bort gammalt nagellack samtidigt som vi kollade på film.


Det blev ändå ett bra slut på en i övrigt kass dag.

Här kommer lite bilder från dagarna som gått.


Mina nyfångade kantareller



Köket i stugan under omgörning



Björn utanför jobbet



Björn jobbar



Jag jobbar



Hemgjord kolasås +



Smält choklad +



Jordnötter på norska + glass



= Hemgjord Snickersglass!! Åh så gott!!


Min spa-look med ansiktsmask och hårinpackning. Det är så gött att vara tjej!!



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men guud så god den där glassen såg ut! Varför gjorde vi inte sån när du var här? Vad söt du är med jox i hela ansiktet. Minns du våra gröna gelmasker? Kram

2009-07-19 @ 20:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0