Ensam

Nu är jag tillbaka i Norge efter en vecka i Nusnäs. Gårdagskvällen spenderade jag helt ensam för första gången på otroligt länge. På ett sätt var det väldigt skönt och på ett sätt kändes allting bara tomt. Em och alla hennes saker är borta och jag har sovit ensam i vårt rum. Jag trodde att jag skulle bryta ihop fullständigt och bara gråta när jag kom hem till en tom lägenhet, men det gjorde jag inte. Jag gick omkring och pysslade lite, lyssnade på musik, kopplade in den nya tv:n. Tog det lugnt i allmänhet och njöt av att för en gångs skull vara ensam. Jag saknar min Em så otroligt mycket! Efter så lång tid så nära en människa kan man inte annat än sakna henne när hon inte längre är här. Men på fredag kommer hon ju tillbaka!! Åh, längtar!


Idag har jag bara varit ledig. Så skönt! Jag sov tills jag vaknade vid tio, gick upp och åt frukost och drack kaffe och sen började jag tvätta. Sen började jag packa upp. Då insåg jag att jag lika gärna kunde fortsätta vara duktig, så jag diskade diskstället(!), gjorde rent ugnen, kokade disktrasan, tvättade ännu mer, vädrade mattan och torkade golven. Gud så duktig jag är! Nu är allt rent och fint lagom till Isabelle kommer hem ikväll.


Jag funderar på om jag ska ta mig till Nordbytjärnen och springa lite, men jag vet inte om jag orkar... Jag som hade så mycket motivation igår, idag är den som bortblåst! Fast jag blev faktiskt svettig av att torka golv och springa hit och dit med kläder och saker. Det kanske kan klassas som träning?



Världens underbaraste Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0