Två brudar och en släpvagn

Em har varit och hälsat på här i helgen. Det har varit så mysigt att ha henne här, fast vi inte hunnit umgås så mycket. Hon kom i fredags kväll och då satt vi och pratade och drack vin hela kvällen. På lördagen jobbade jag hela dagen och på kvällen blev det fest. Vi grillade och myste på uteplatsen och sen gick vi hem till Ingunn och fortsatte festandet där med lekar och musik. Sen drog vi ner på stan och dansade. Det var massor med folk ute och jag lyckades förstöra mina nya skor. I övrigt var kvällen mycket lyckad!

Dagen idag har dock inte varit lika rolig, jag sov knappt någonting inatt, somnade sent och vaknade tidigt och har mått som ett as hela dagen. Jag, Em och Manne har spenderat största delen av dagen på uteplatsen i det underbara vädret och sen åt vi bakismat på McDonald's. Efter maten var det dags för Em att åka tillbaka hem, så vi bar ut tvättmaskingen till bilen och spände fast hennes säng på släpvagnen. När vi hade spänt fast sängen ordentligt kom Em på att hon borde täcka över den eftersom det tydligen ösregnade i Mora, men vi hade ingenting att täcka den med. Det slutade med att vi köpte en rulle sopsäckar som vi försökte klä in sängen i. Det var ju lättare sagt än gjort, speciellt eftersom det blåste väldigt mycket och vi inte hade någonting att fästa sopsäckarna med... Vi krånglade väl i säkert en halvtimme innan vi lyckats linda in hela sängen i sönderrivna sopsäckar, sen fick vi fästa skiten med två spännband. Vi såg förmodligen ganska dumma ut och grannarna uppskattade säkert underhållningen de fick. Vi hade dessutom publik på nära håll i form av en liten kille på trehjuling som stirrade oavbrutet på oss.

När Em dragit hem gick jag hem till Anna och kollade på Sex and the City. Det var så skönt att sitta där invirad i en filt och dricka te och kolla på tv.

Nu är det sängen som gäller, har massor med sömn att ta igen!

xoxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0