En dag med utegruppen

Nu verkar det ha kommit igång med lite jobb igen. Tyvärr har Blå avdelning på dagiset kommit på att de vill ha mig som vikarie, men jag vill inte vara på Blå. Barnen där är Lucifers avkomma och bortom all kontroll. Jag var där i måndags och trodde jag skulle avlida innan dagen var halvvägs. Igår fick jag vara på Gul, min favoritavdelning, och idag skulle jag återigen vara på Blå. Jag var nervös för det hela kvällen igår och ville inte gå dit idag. När jag kom dit imorse trodde jag inte det kunde bli värre, men då frågade de mig om jag kunde tänka mig att vara med på Utegruppen. Herregud! Utegruppen är en samling av de vildaste barnen från både Gul och Blå som får vara ute i skogen hela dagarna och ha dagis där istället för inomhus. Jag var mycket skeptisk, men sa i alla fall att jag kunde följa med dem. Det visade sig vara ett jättebra drag. Vi hade det så bra och barnen var som änglar (de flesta av dem) och letade älgspår och -bajs. Vi gjorde upp en eld och bakade "pizza" (brödbitar med salami och ost) och firade en flickas födelsedag och hade en jättebra dag ute i skogen. Mina kinder är fortfarande knallröda och jag luktar som ett helt rökeri (det var svårt att få det att brinna i snön), men jag mår bättre än på länge.


Lotta och jag har börjat fundera på om vi ska bo ihop efter att Em åker hem i slutet av maj. Det kommer ju bli jättedyrt åt mig och Guth att bo kvar här själva och Lotta och hennes sambo betalar också jättemycket för sin lägenhet, så om vi fyra tillsammans kan hitta någonstans att bo skulle vi kunna ha en stor lägenhet för små pengar. Den ekvationen gillar jag!


Jag är fortfarande sugen på att baka. Det riktigt kliar i fingrarna! Jag vill göra allt! Tårtor, bullar, cupcakes, cookies, stora maränger med choklad... Åh, just nu saknar jag mitt förra jobb. (Det har jag inte gjort sen jag sa upp mig!) Där fick jag ju baka nästan vad jag ville, experimentera med saker som oftast blev snuskigt goda. Det övriga saknar jag fortfarande inte, men just bakningen. Jag kanske ska söka ett liknande jobb här.


Jag saknar Jonas också! Jättemycket! Jonas, kom och hälsa på mig!! Jag saknar att dricka kaffe och snacka skit och prata mat och bakning och alla dina kloka ord. Du är en sån klippa! Det blir ålderdomshem sen!! Haha, du och jag och en massa gamlingar. Det kommer bli kanon!

xoxox


Kommentarer
Postat av: Elin

Du och en massa gamlingar ja! För själv är du ju ung och fräsch när du kommer till hemmet ;) Låter som min mormor, hon vill inte gå på PRO för det är bara en massa gamla gubbar och kärringar där =)

2009-03-25 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0