Fredagskväll

Jag tror att jag fattade rätt beslut när jag bestämde mig för att stanna hemma i helgen. Jag känner mig fortfarande som en stor skithög som bangade, men jag tror det här är det bästa av två dåliga alternativ. Och jag fick jobba både igår och idag. Jag tänkte att det är lika bra att skicka ett mail till Adecco och tala om att resan lev inställd, så om någonting skulle dyka upp så är jag tillgänglig. Det tog inte mer än 15-30 minuter innan Gro från Adecco ringde upp mig och sa att de behövde en vikarie akut på småbarnsavdelningen på Romsaas barnehage (där jag jobbade runt jul och där jag drog på mig en gräslig magsjuka). När jag kommit dit ringde Gro igen och undrade om jag kunde jobba på fredag (idag) också. Och lite senare ringde hon igen och bokade in jobb åt mig på måndag, onsdag och fredag i nästa vecka också.


Idag har jag alltså också jobbat. Jag fick vara på Röd avdelning (småbarn) på mitt vanliga dagis. Det var mysigt, men dagen har gått så otroligt sakta och jag har varit sjukt trött. Barnen var visst också lite trötta, för mitt på dagen så somnade de allihop, även de som egentligen inte ska sova middag. Och när det var dags att väcka dem var den en flicka som var så trött så hon fortsatte sova fast jag lyfte upp henne. Sen satt hon och sov i min famn och det var helt galet mysigt! Det finns nästan ingenting mysigare än när ett barn sover i ens famn.


Jag är mycket sugen på godis nu igen. Jag får ju äta godis på lördagar, men frågan är om jag ska ta det idag istället... eller om jag kanske ska ta det både idag och imorgon...

Fast jag tror jag ska göra någon form av hemgjord glass med grädde och bär nu istället, jag orkar inte ta mig till affären!

Snart kommer Lotta och då ska vi se finalen av Let's Dance. Fredagskväll! Äntligen!


xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0