Helg i Falun

Jag är sjuk.

Jättesjuk!

Jag var till doktorn nu igen och det visade sig att jag har körtelfeber. Det går inte att behandla med medicin, det måste självläka och det kan ta upp till 6 veckor. Jag är sjukskriven till torsdag, så jag blir kvar i Falun några dagar till. Det känns mycket bra att inte behöva stressa!


Men i övrigt mår jag ju bra... Ögoninflammationen har försvunnit, jag är nyklippt och färgad och jag har inhandlat en hel massa nya kläder.

Åh, jag skulle kunna köpa hur mycket kläder som helst!! Och nu är det extra kul - jag vägde mig hos Peji igår och det visade sig att jag gått ner ca 10 kilo sen jag köpte min egen våg nån gång i våras. Att ta bort kolhydraterna är det bästa jag har gjort i hela mitt liv! Jag mår toppen (förutom att jag är sjuk) och jag går ner i vikt, kan inte bli bättre!

Det kanske var lite dumt att köpa nya kläder nu, precis innan jag ska åka till New York, men det spelar ingen roll, jag har köpt mig lycklig i flera veckor framöver nu och dessutom har jag fina saker att ha på mig när jag är i New York.

Men det var ju inte meningen att köpa kläder, jag skulle ju bara ha några nya bh:ar, men det fanns verkligen ingenting fint någonstans. Jag lyckades hitta en svart som såg bra ut, så den fick det bli, men sen var det stopp... Men jag hade ju ett jättestort shoppingbehov, så jag bestämde mig för att köpa en julklapp till Astrid, vilket jag inte gjorde i julas. Jag hittade en bok. Bild och rim publiceras vid ett senare tillfälle eftersom kameran är knäpp.

Men det fanns fortfarande mer pengar att göra slut på, så jag drog vidare. Hittade en alldeles underbar klänning med ränder åt alla håll som jag bara var tvungen att ha. Sen gick jag in på Gina. Det skulle jag inte gjort. Eller så var det precis det som var meningen. Jag hittade ett ton med kläder som jag bara var tvungen att ha. Tyvärr bara sommarkläder, så det är ingenting som jag kan använda än på ett par månader... Bilder kommer!


Sen jag kom till Dalarna har jag fuskat helt hysteriskt med maten! Igår var jag hem till Peji och Astrid och köpte med mig varsin semla till mig och Peji som vi åt när Astrid sov middag. Gud, det var så gott så jag nästan dog.

Sen hjälpte jag Peji att städa och stryka och baka lite paj. Utan att jag ens tänkte på det spenderade jag hela dagen där. Det var så mysigt och Astrid är ju så söt! Hon är fyra månader nu och är glad nästan hela tiden. Underbara lilla flicka!

När jag kom hem delade jag och Sara på ännu en semla. Det är ju så gott!!

Sen lagade jag mat åt mig och Sara och Björn.

Det blev oerhört lyckat faktiskt! Björn hade önskat sig fläskfilé, så jag tog fläskfilé som jag snittade på längden och fyllde med färsk basilika, mozzarella och oregano och körde i ugnen i ca 20 minuter. Gud så gott det blev!!! Till det blev det ugnspotatis, bea och sallad.

Eftersom jag har tänkt fuska hela den här helgen passade jag på att äta några potatisbitar också. Helt underbart!!


Sen bestämde vi oss för att se på film och film utan godis går ju inte, så vi gick upp till OK och köpte chips, glass, lösgodis och choklad, sen gick vi hem och såg på Seven. Jag har inte sett den sen jag gick i högstadiet och Sara hade inte sett den alls.

Jag orkade dock inte äta så mycket godis och grejer eftersom jag fick så ont i halsen att jag nästan började gråta och det var då jag bestämde mig för att gå till doktorn. Doktorn skrev ut bedövning till min hals. Det var det vidrigaste jag någonsin varit med om! Det fungerade ungefär som tandläkarbedövning, så man blev helt stickig och bedövad överallt där den kom åt, plus att det var lite som att dricka helosansalva, så man fick liksom en klibbig hinna i hela munnen med en fruktansvärt äcklig smak. Jag höll på att spy. Jag höll på att spy flera gånger. Dessutom hjälpte det knappt. Helt vidrigt!!


Åh, jag tycker så mycket om att vara här! Det är verkligen här jag ska vara när jag flyttar hem från Norge. Jag hoppas Björn och Sara hittar en annan lägenhet så jag kan ta den här. Sen ska jag bara hitta ett jobb också...


xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0