Misslyckad utekväll

När omröstningen i Melodifestivalen var avgjord fick Guttan ett mindre raseriutbrott och klämde i samband med det ur sig en rad sköna citat...

"Men jag trodde inte ens svenskar tyckte om sånt här! Gör vi det? När började vi med det???"

"Sjätte plats!! Det är ju fanimej otroligt! Kan de inte säga att det bara var påhitt!!"

"Okej, nu hatar jag Melodifestivalen lika mycket som du gör kan jag säga!"


Efter att ha yttrat dessa underbara ord bestämde sig Guttan för att följa med oss ut och inte sitta här och deppa för sig själv.


Utekvällen visade sig bli lika mycket av ett fiasko som Melodifestivalen. Det sög! Allting sög! Människorna, musiken, stämningen, allt!

Fan vad tråkigt, jag som verkligen hade laddat för en kul utekväll.

Både jag och Guttan var nyktra, men vi konstaterade att det inte hade varit roligare även om vi varit fruktansvärt onyktra.

Höjdpunkten på kvällen var besöket på Burger King, men inte ens det var speciellt lyckat. Det kryllade av fulla och odrägliga människor som skrek och kastade mat.

Nej, verkligen ingen lyckad kväll!


Nu är vi i alla fall hemma alla tre och tittar på tv där de visar nån dålig men ändå lite läskig film. Vi är visst riktiga kycklingar alla tre och skriker lika högt varje gång nånting otäckt händer.

Usch! Nu ska jag krypa ner i min sköna säng och ta igen lite förlorad sömn. Imorgon ska jag försöka sätta ihop en samling lättlagade recept till Guttan som gett mig i uppdrag att lära henne laga mat. Det ska bli kul att komma igång lite med mattänket igen.

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0