Orkar inte mer...

När jag vaknade imorse kunde jag inte öppna mitt vänstra öga. Det var helt ihopklibbat. När jag väl lyckats få upp det var det dessutom helt rött. Tomatöga.

Jodå, jag har lyckats dra på mig ögoninflammation. Hur lyckas jag?? När ska den här skiten ta slut??

Rösten var inte heller bra, kraxade som en lite kråka.

Men jag var ju feberfri och frisk i övrigt så jag traskade iväg till jobbet ändå.

Väl på jobbet kände jag att jag bara inte orkade mer. All vilja bara rann ur kroppen, så jag sjukanmälde mig, åkte hem och packade en resväska och körde till Falun. Jag var hem till Björnen en pytte-kort stund mest för att säga hej och sen drog jag vidare till underbara Emma. Hon gav mig mat och kram och sen färgade hon mitt hår. Ängel!

Imorgon ska hon klippa mig också, men det ska vi göra på salongen där hon jobbar. Sen ska jag nog ägna resten av dagen åt shopping. Kul att ränna runt på stan med mitt tomatöga.

Jag borde nog bara gå till doktorn och be om nånting starkt och laga mig.


Jag måste sova nu, jag är helt färdig efter en hel dag i bilen. Jag höll på att köra på en älg på vägen hit också. Dumma älg ville gå över vägen precis när jag kom körandes. Pucko! Att de inte fattar bättre! "Hmmm, här kommer det nåt stort väldigt fort, bäst att jag hoppar ut framför det!!" Det gick bra i alla fall och det var väl aldrig nån direkt fara, men jag blev ändå lite skakis efter det.

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0