Robinson-kväll

Det blev Robinson-kväll med godis och chips hos Lotta. Hon har dåligt inflytande på mig!! Jag kommer snart gå upp allt jag lyckats gå ner om jag fortsätter umgås med henne... Men det var en jättetrevlig kväll! Tack Lotta!

Vid 22-tiden åkte jag och Em hem till Robin och Nikolina för lite vin och umgänge. (Inget vin för min del dock, eftersom jag fortfarande inte törs dricka efter min körtelfeber.) Det var också himla trevligt! Och vid runt klockan ett ville folk dra vidare ner på stan. Jag kände också för att dansa lite, så jag bestämde mig för att köra folket och kolla läget ute. Vi gick in på Gastro och det visade sig att de skulle stänga om en halvtimme, så de andra drog vidare och jag åkte hem. När jag svängde in på vår parkering kom jag på att Em fortfarande hade vår (enda) hemnyckel i sin väska, så det var bara att vända och åka tillbaka ner på stan. Det fanns ingen parkering, så jag fick ställa bilen skitlångt bort och gå bort till Hydranten där de gått in. Där visade det sig att världens otrevligaste och mest ohjälpsamma vakter jobbade där och de tänkte inte alls släppa in mig för att hämta nyckeln. Jag fick vackert stå ute och vänta iklädd shorts i tio minusgrader, trött och förbannad. Varför måste vakter vara så jävla otrevliga?

Jag fick i alla fall tag i Em och nyckeln och har nu krupit upp i soffan hemma. Det visade sig att världen har stulit en timme för mig också. Sommartid. Hm, sommaren känns ganska avlägsen just nu faktiskt, även fast jag idag har försökt trotsa den eviga vintern i det här landet genom att klä mig i somriga kläder, men det hjälpte inte.

Snälla sommaren, kom nu!! Jag orkar inte med mer vinter!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0