Heja Norge

Det går bra för Norge just nu. I lördags vann vi "Melodi Grand Prix" som det så fint heter här och i söndags firades det nationaldag.

Vinsten i lördags firades med vin och dans. Grymt kul var det! Dock inte lika kul att gå upp på söndagen, men vädret var helt fantastiskt så jag blev snabbt på mycket bra humör igen. Jag dekorerade min Norgetårta som jag bakat i lördags, den blev inte alls så fin som jag hade tänkt, den skulle bli röd vit och blå, men den blev vit, blå och rosa istället. Jaja, god var den i alla fall.

Em fixade frukost medan jag fixade tårta, sen åt vi ägg och bacon ute i solen samtidigt som vi drack skumpa. Helt underbart!

Efter frukost var vi ganska sega, så efter att ha ätit tårta degade vi fram till tretiden och sen gick vi ner på stan. Där var det folk! Alla i hela Norge var ute. Fantastisk stämning och fantastiskt väder. Det kunde helt enkelt inte bli bättre.

När vi kom tillbaka hem var det dags för grillpremiär. Jag och Em drog fram engångsgrillen och satt på uteplatsen och njöt och drack vin och grillade.

När vi grillat och ätit gick vi ner på stan igen och bestämde oss för att ta ett glas vin på en uteservering i stan. När vi satt där så insåg vi hur fantastiskt lyckliga vi är och vad bra vi har det här. Vi befann oss i ett totalt lyckorus.

Måndagen var inte lika lycklig, jag jobbade 10-14 i butiken, men eftersom hela Norge var utslaget efter nationaldagsfirandet var det ganska lugnt.

Resten av gårdagen spenderades i horisontalläge i soffan med Em och Desperate Housewives som sällskap.

Idag är både jag och Em lediga, så vi har tänkt dra en tur till Sverige och handla och äta pizza.

Lägger upp bilder från helgen senare!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0