Herr Olsson hade en bonnagård

Det blev en mycket lyckad utflykt idag. Bussen kom och hämtade oss vid tio och sen bar det av till Hurdal där vi fick åka häst och vagn och köra traktor. Hästen var så söt och mysig och luktade fantastiskt gott. Åh, när jag blir stor ska jag också bo på en gård och ha massor med djur. Inte för att det fanns massor med djur där vi var idag, det fanns bara en häst... (Och jag som trodde vi skulle till en riktig bondgård med höns och får och kossor och grejer.) Men det var i alla fall en bra dag och vi hade dessutom tur med vädret. Så fort vi satt oss i bussen för hemfärd öppnade sig himlen och regnet öste ner.

På vägen tillbaka var det flera barn som somnade i bussen och jag fick bära in en liten kille som inte gick att väcka. Jag håller fast vid att det inte finns någonting som slår att ha ett sovande barn i famnen, det är verkligen det absolut mysigaste som finns!


Regnet fortsätter att forsa ner här utanför, men polackerna som målar om huset är kvar ändå och det går knappt att andas eftersom det luktar färg överallt.

Jag börjar bli lite hungrig, men har som vanligt slut på matinspiration. Jag funderar på att börja jobba i kök igen för att få lite nya idéer och komma igång med mattänket. Eller så skiter jag i det och lever resten av livet på ägg och yoghurt.


Imorgon är det jag som har ansvar för öppningen av vår avdelning på dagis. Det innebär att jag börjar jobba kl 06.45. Jippi. Men det ska ändå bli skönt att komma hem lite tidigare, så jag hinner andas en stund innan det är dags att gå till skobutiken där jag ska jobba 16-21. Det här kommer bli en fin lön...

Nu måste jag laga lite mat. Eller så kokar jag ett ägg. Vi får se.











Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vilka fina pollar, var det en Nordsvensk eller Ardenner? Kunde inte se :D

2009-05-26 @ 21:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0