Vaken

Gud vad jobbigt det är att ställ om dygnet! Jag kan absolut inte sova, fast jag tvingade mig själv att gå upp vid nio imorse, så jag verkligen skulle bli trött i "rätt" tid. Trött är jag ju, men jag kan ändå inte sova. Har legat och vridit mig i sängen i över en timme nu, men utan att lyckas somna. Det enda jag lyckats göra är stressa upp mig själv inför morgondagen, det är så mycket som ska göras, jag ska måla tånaglarna, sola, raka benen och sen på eftermiddagen ska jag börja på mitt nya jobb. Det är jag faktiskt lite rädd för. Jag borde inte vara det, men det hjälps inte, jag är jättenervös och tror att jag kommer sabba allting, glömma saker, inte hitta på lagret och ge folk fel skor. Jag är rädd för vad de på Adecco kommer säga också, att de blir jättearga och inte ger mig fler uppdrag... Men om det skulle vara så att jag inte får mer jobb av Adecco och inte klarar mig på en deltid på skobutiken så kan jag ju alltid börja packa flygplansmat, de skriker tydligen fortfarande efter personal där. De hade frågat Isabelle senast idag om hon inte kände någon som skulle kunna jobba där. Det är ju lockande... Men jag kommer faktiskt sakna dagis. Det är ett riktigt bra jobb! Det finns inte så många andra jobb där man får sitta och rita, läsa böcker, sjunga, gunga och vara ute flera timmar om dagen. Jag kommer sakna barnen också. Speciellt barnen på Gul som jag lärt känna så bra nu. Nej, det är bara att hoppas att allting löser sig till det bästa!


Hungrig är jag också. Det kurrar i magen. Det är lite för lite att bara äta en omelett på en hel dag, men jag har bara inte varit hungrig idag.


Det visade sig att jag inte alls är så dålig som jag tror på att köpa presenter till folk... Em har sagt flera gånger idag att hon gillar toppen hon fick och Isabelle har bloggat om sin väska.

Jag fick en present av dem idag också, eftersom jag fyllde år strax innan jag åkte på semester. Jag fick ett set med spritspåsar och tyllar och hushållsfärg och blev så glad att jag nästan grät. Det är precis ett sånt set jag tittat på och funderat på om jag ska köpa, men inte haft råd med. Så nu har jag lovat tjejerna att jag ska baka en 17:e maj-tårta nästa helg! Dags att börja samla inspiration! Och kanske även dags att köpa sugarpaste eftersom tårtan ska vara blå, röd och vit, precis som norska flaggan. (Här ska jädrar i den firas nationldag!!)

Marsipan är så fult eftersom det inte är vitt, men sugarpaste är verkligen kritvitt. Tyvärr är det även ganska dyrt, men det kan det vara värt! Annars klär jag bara in tårtan i vispad grädde, det är också vitt. Och om jag gör det så slipper jag köpa en kavel... Fast en kavel kan ju alltid vara bra att ha. Gud vad jag saknar alla mina kökssaker!! Jag har ju precis allting som är nödvändigt att ha i ett kök nedpackat i ett förråd i Helsingborg. Så onödigt!


Nu ska jag göra ett nytt försök att sova. God natt.

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0