Vampyrer kan inte flyga

Man träffar många märkliga människor när man jobbar i incheckningen. Häromdagen kom en vampyrtjej till min skrank och skulle checka in. Jag har aldrig tyckt eller tänkt någonting speciellt om vampyrer, de skrämmer mig inte, de fascinerar min inte, jag har liksom aldrig brytt mig om dem, men när hon stod där mittemot mig med sitt röda hår och öppnade munnen så jag såg hennes tänder fick jag rysningar i hela kroppen. Det var så himla konstigt, men jag blev totalt livrädd där jag satt mitt på dagen bland en massa andra människor och såg på hennes vassa kritvita tänder. Det var en otroligt märklig känsla!

 

Man checkar in en del människor med konstiga namn också. Monster och Löken är populära efternamn här i Norge och en dag i förra veckan träffade jag en som hette Fatty, en som hette Butt och en som hette Coward i efternamn. Jag träffade dessutom en som hette Snorre i förnamn. Ibland är det jättesvårt att hålla sig för skratt! Och vissa passfoton ser så jävla roliga ut att jag får bita mig i tungan för att inte skratta högt.

Mitt jobb är underbart!





xoxox





 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0