Glasslördag och hejdåfest

På ett par dagar har det hänt en himla massa. I fredags jobbade jag uppe på inheck. Det var ganska stilla hela dagen och ett tag var det helt tomt på folk när en kille kom gåendes. Jag tyckte att han såg mycket bekant ut och insåg att det var Nicke Andersson från Hellacopters och Imperial State Electric. Jag blev som ett litet barn på julafton och han måste sett att jag kände igen honom. Hur som helst så kom han i alla fall fram till mig, så jag checkade in honom och höll i hans körkort. Stort! Haha!

Fredagen fortsatte vara bra och jag fick en flaska Xanté med mig hem. Mycket trevligt!

 

På kvällen hade Erik bestämt att vi skulle ha ett litet going away-party för mig och Sara. Vi skulle bara ta det lugnt, träffas några goda vänner och dricka vin och prata skit en sista gång. Ja, just det… Jag vet inte riktigt vad som hände, men någonstans ballade allting ur fullständigt och jag tror nu att mina grannar är mer tacksamma än någonsin att jag ska flytta härifrån.

 

Igår mådde jag följaktligen inte så himla bra och skulle dessutom jobba 15-00. Tur för mig att jag hade mitt livs bästa jobbdag! Först av allt så var det bara bra folk på jobb och sånt hjälper verkligen. Dessutom var det lördag, och Henrik och Malin har tydligen som tradition att man ska äta glass på lördagar, så det gjorde vi.

Jag måste säga att Norge är fantastiskt när det gäller alla mejeriprodukter, så även mjukglassen, vilken var helt himmelsk!

 

Jag och Henrik satt på inlandssidan och hade väl kanske fem inkommande flyg under eftermiddagen och klockan sju flyttade vi över på utlandssidan. Där hade Malin fått tag i fin-choklad som vi gladeligen satte i oss.

Helt jävla underbart!

Tänk om alla jobbdagar kunde vara som den…

 

Idag har jag försökt vara lite duktig och flyttpacka. Jag har fått ihop ytterligare två lådor och nu börjar det faktiskt bli lite tomt här.

Nu tror jag att jag ska lägga en ansiktsmask innan det är dags för jobb igen. Idag är det söndag, vilket innebär att det inte kommer vara fullt lika underbart på jobbet.
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
 

xoxox
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0