Utan internet 100826

Jaha, nu sitter jag här utan internet. Det är inte första gången det händer… Nejdå, det händer en gång var tredje månad när räkningen skulle ha varit betald, men man fortfarande inte mottagit någon räkning att betala och då blir de sura och tar bort nätet för en.

Ska det vara så jävla svårt att få ut en räkning eller? Jag undrar när de stryper strömmen, för jag har inte fått nån strömräkning heller. Åh, jag känner att det inte kommer bli speciellt kul när de där räkningarna väl ramlar ner i lådan… Usch, jag hatar verkligen räkningar. Jag tror det är för att man aldrig riktigt vet vad det kommer stå när man öppnar kuvertet. Man kan aldrig veta hur mycket ström man förbrukat eller hur mycket man ringt för. Jag hatar det! Jag ska uppfinna kontantkort för ström! Inga obehagliga överraskningar!

 

Idag har jag jobbat på ankomst. Bara. Jag som tittade senast igår på mitt schema och då hade jag först ett pass på ankomst och efter det ett pass på incheck, men idag var incheckspasset borttaget. Surt eftersom jag behövde pengarna, skönt eftersom jag fick tid till packning och städning.

 

Henrik kom över och höll mig sällskap när jag packade och städade, vilket var mycket bra eftersom jag annars, i brist på bättre sällskap, sprungit till datorn varannan minut för att kolla om någon eventuellt sagt något roligt på facebook eller msn. Som tack fick han pannkakor och en bok.

 

När Henrik åkt hem hände någonting med mig och min inre städdemon vaknade till liv. Trots att jag bara sovit tre timmar inatt och egentligen borde lagt mig för längesen fick jag ett totalt ryck och började städa i badrummet. Först städade jag duschen riktigt ordentligt med massor av medel och sen skrubbade jag fruktansvärt noga med borste tills jag skakade i hela kroppen av ansträngningen (det är faktiskt skitjobbigt att skrubba inuti en duschkabin när man själv står på utsidan), sen tvättade jag väggarna i hela badrummet. Känn på den! Upp på stol, på med medel, gnugga, gnugga, ner igen, skölja trasan, upp igen, torka mer, ner, skölja, upp, medel… Ni fattar. Hela badrummet. Boom! Men nu är det rent och jag är trött.


Det kanske är bäst att sova nu, så jag orkar bråka med internetleverantören och ringa elbolaget. Hälsa på dagis vill jag också hinna med.
 
 
 

 
 

 
 
 

  
 
Är det någon som vet varför det alltid blir så stökigt när jag städar??
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0