I väntan på mörkret 20101216

Just nu befinner jag mig i bilen i Kennett River. Vi har parkerat mitt ute i djungeln och sitter här och väntar på att det ska bli mörkt. Vi såg på kartan att det ska finnas lysmaskar här och av någon konstig anledning tyckte vi att det var en bra idé att försöka få syn på dem. Jag har svårt att tro att det kommer vara värt flera timmars väntande i en bil, men jag hoppas att jag har fel.

 

Natten till idag har vi spenderat på en jättefin camping i Apollo Bay, som ligger vid kusten väster om Melbourne. Här är det fantastiskt vackert, men tyvärr ganska kallt och det finns inte mycket att hitta på (kanske är därför vi sitter i bilen och väntar på mörkret).




På vägen hit stannade vi en natt i Daylesford, ett pyttelitet samhälle där det enda man kunde göra var att promenera runt sjön eller åka och titta på utsikten, så det gjorde vi. Eller nu ljög jag, vi gick aldrig runt sjön, men vi parkerade bredvid den och sov i bilen.

 

Efter att vi stannat i Daylesford fortsatte vi åka söderut och rätt som det var såg vi en skylt där det stod ”Vattenfall” och en pil till höger. Vi bestämde oss för att ta en titt och hamnade mitt ute i regnskogen. Efter vad som kändes som en evighet på den pyttelilla och jättekrokiga vägen kom vi tillslut fram till en parkering med en annan skylt som förklarade att vi var tvungna att promenera. En och en halv timme skulle det ta att gå till fallet och tillbaka. Jag var tveksam, men bestämde mig för att ge det ett försök, eftersom jag aldrig sett ett riktigt vattenfall förut. Jag är så glad att jag gick! Det var det vackraste jag sett i mitt liv och verkligen ingenting jag förväntat mig att se här.

Vi bestämde oss för att titta på ett annat fall längs vägen också och idag har vi tittat på ett tredje. Vattenfall är grejen, har det visat sig.
 
 
 
 

Sjön som vi aldrig gick runt
 
 
 

Utsikt över Daylesford
 
 
 

Tre små ankor kom simmandes på rad, en vit, en svart och en spräcklig. Tyckte det var lite gulligt :)
 
 
 

Regnskog
 
 
 

Lite mer regnskog
 
 
 

Vattenfall!!
 
 
 

Glad liten Frida
 
 
 

Mer skog
 
 
 

Ett annat vattenfall
 
 
 
 

Samma vattenfall fast framifrån...
 
 
 

Ännu ett vattenfall
 
 
 

Vatten
 
 
 

Apollo Bay
 
 
 
  

Och på väg hit upp såg vi en liten koala som satt och sov. Den vaknade när jag började fota den.
 
 
  
 
xoxox
 
 
 
 

 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jimmie

Underbara bilder! nu blir jag lite avis :O

2010-12-18 @ 11:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0