Lakes Entrance

Vår alternativa julafton var riktigt lyckad. Det var jag, Pete, Erik och Rickard, plus Lisa och Elin, två svenska tjejer som bodde i samma rum som Erik och Rickard. Vi lagade en massa mat (chicken nuggets, köttbullar, korv, coleslaw, aioli, och fransk potatissallad) som vi åt tills vi knappt kunde gå, sen drack vi lite vin, åt chokladkaka och drack kaffe. Efter det var Lisa och Elin så trötta att de gick och lade sig, medan vi andra flyttade ut i bilen och fortsatte dricka vin till långt in på småtimmarna. Någonstans där blev Pete på fruktansvärt dåligt humör och visade sig från sin absolut sämsta sida, vilket ledde till att jag mitt i natten bestämde mig för att jag inte skulle fortsätta resa med honom. Jag tog mitt pick och pack och lämnade honom där och då och nu reser jag med Erik och Rickard istället. Vi har köpt bussbiljetter från Melbourne till Sydney på en buss där man får komma och gå som man vill, vilket känns som det bästa alternativet nu när jag inte längre har bil.

 
 


 
 
 

Vårt första stopp är på ett ställe som heter Lakes Entrance. Vi bor i ett helt okej litet rum med tre sängar, perfekt för oss tre och köket är stort och trevligt.

Igår var vädret helt bedrövligt med kraftig blåst och regn.

Fram på eftermiddagen slutade det regna och solen tittade fram, så vi bestämde oss för att trotsa blåsten och gå en liten sväng och titta på havet. Mycket bra idé. Nere vid vattnet var det i och för sig jättekallt, men det var det värt för vi fick se sälar. Det hade jag verkligen inte räknat med. Vi trodde först att det var en hund som rörde sig längre bort på stranden, men förstod att det inte var det när den skuttade ner till vattnet och försvann. En liten stund senare såg vi flera sälar som simmade förbi oss där vi stod och spanade.

 

På kvällen bestämde vi oss för att dricka lite vin och titta igenom mina foton från min road trip, vilket var himla trevligt. Tyvärr blev Rickard trött innan jag och Erik riktigt kände att vi ville sova, så vi gick till grannrummet och knackade på. Det visade sig att där bodde 6 srilankeser som satt och drack och spelade kort, så jag och Erik bjöd in oss själva och hängde med dem tills vi slocknade vid fyra på morgonen.

 

Idag har vi spelat minigolf. Eller Erik och Rickard har spelat golf och jag har tittat på. Jag tycker det är rätt trevligt så länge jag slipper göra någonting själv. Efter det bestämde vi oss för att äta lunch, så vi köpte mat och tog med oss ut i solen.

När vi satt och åt kom ett par med någonting som jag utan att överdriva det minsta kan kalla världens största hund. Den var stor som en hel häst! Den var inte fet eller fluffig, utan muskulös och med kort och blank päls, så det var verkligen själva hunden som var jättejättestor. Det visade sig att inte bara vi tyckte att den var enorm, för alla pekade och kommenterade och några poserade med den på bild.

 

Nu är Erik och Rickard ute och cyklar och jag sitter här och läser och planerar min hemresa. Jag påbörjar nog turen hem strax efter nyår, om allt går som det ska. Jag räknar fortfarande med att vara hemma i april.
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0