Superlim

Vi har lämnat Gumeracha nu. I onsdags (20101208) packade vi ihop våra saker och oss själva och drog iväg. Efter 12 timmar i en läckande och stinkande bil kom vi tillslut fram till Griffith, där vi hört att det ska finnas gott om jobb för såna som oss.

 

I huset i Gumeracha hade vi ett projekt med en ölburkspyramid (eller beeramid, som de så finurligt kallade den), som helt enkelt gick ut på att vi skulle stapla ölburkar till en pyramid på en hylla. Det var ganska lätt att komma upp i ett stor antal ölburkar, eftersom det oftast var det folk investerade sina hårt förvärvade slantar i, men svårt att få dem att stå kvar då de rasade hela tiden. Pete bestämde därför att vi skulle superlimma ihop hela pyramiden, så han köpte superlim. Han tröttnade dock ganska snart på att limma ihop burkarna, men jag kände att jag behövde någonting att pyssla med, så jag tog över. Dålig idé. Det visade sig at den förbannade limtuben läckte och efter ett tag satt mitt långfinger fast på tuben. Alltså verkligen jättefast. Jag fick lite lätt panik och började dra loss mig själv. Jag trodde att skinnet skulle stanna kvar på tuben, men tillslut fick jag loss mig själv hel och hållen. Dock tyckte jag inte att jag var helt färdig med pyramiden, så jag tog ett nytt grepp om den lilla tuben och fortsatte. Den fortsatte naturligtvis läcka och sen satt både pek- och långfinger fast.

Jag bestämde mig för att byta tub.

När jag öppnade den nya tuben lyckades jag droppa superlim på mina ben, men bestämde mig för att låta det vara så länge och fortsatte mitt limmande med ömma fingrar. Sen tröttnade jag på limmandet.

Jag var ju tvungen att kolla om limmet på benen hade torkar och rätt som det var hade jag superlimmat fast mig själv i mig själv i en väldigt obekväm ställning.

Dåligt.

Sen fick jag panik och försökte dra loss mig själv utan att samtidigt dra loss skinnet.

Svårt.

Där stod jag alltså på vardagsrumsgolvet som var överbelamrat med ölburkar med handen fastlimmad strax ovanför fotleden och pep i panik.

Killarna skrattade åt mig.

Jag kunde inte låta bli att skratta. Totalt bisarr situation som jag aldrig tidigare befunnit mig i.

Jag kom loss tillslut med rester av superlim över hela kroppen. Jag läste på tuben att man kunde ta bort rester med aceton. Jag hade ingen aceton, men lite vanlig nagellacksremover hade jag i väskan, så jag hämtade den och lite bomull och satte igång.

Dålig idé.

Det slutade med att jag var helt fluffig, för allt som hände var att det förbannade limmet började fungera igen och limmade fast bomullen på mina redan superlimmade ställen.

Då gav jag upp.

Passa er för superlim!
 
 
 
Här är några bilder från bilresan
 
 
 

Grått och regnigt i början på dagen... 
 
 

Sen kom solen...
 
 
 

Härlig himmel...
 
 
 

 
 
 

Läskig spindel....
 
 
 
xoxox
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0