Halsfluss

Jaha, så var man sjuk igen då… Jag kände det i måndags när jag vaknade och sen blev det bara värre under dagen och när jag kom till jobbet på eftermiddagen fick jag feber och mådde riktigt dåligt.

På tisdagen kunde jag knappt svälja och hade fortfarande feber, så jag bestämde mig för att ringa läkaren på en gång. Det visade sig att jag har halsfluss nu igen. Kan jag aldrig få vara frisk?? Läkarbesöket resulterade i en sjukskrivning i tre dagar och en tiodagars penicillinkur. I onsdags var det Nikolinas tur att gå till läkaren med samma symptom som jag och det visade sig att hon också har halsfluss, så nu sitter vi här med varsin ask penicillin i soffan och hostar och snörvlar och är allmänt jättesjuka. Stackars oss!

Det är väl i stort sett det vi har gjort sen i måndags – suttit i soffan och tyckt synd om oss själva.

Fast egentligen har jag det ganska bra… Jag slipper ju gå ut i det iskalla vädret och igår fick jag en jättesöt krya på dig-present.
Sånt blir man bara så varm i hjärtat av. :)
 
 
  


 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0