100513

Jag älskar verkligen min nya lägenhet! Nu har jag bott in mig och fått lite ordning och allting går hur bra som helst. Bilder kommer snart!

I veckan har jag gått kurs i ett incheckningssystem som heter Codeco, vilket används av bla KLM och Air France, så nu ska jag börja på incheck för dem också. Jag har väl egentligen ingen större lust med det och vill hellre hänga nere på ankomst, men det verkar i alla fall roligare än Norweigan. Det där med Codeco är lite smått omständligt, speciellt när det är en massa Apis-uppgifet som ska läggas in. Seriöst, sitter det verkligen någon i andra länder och läser passnumren på alla som kommer in i landet?? Kan inte alla bara ta och slappna av lite?

 

Jag och Sara håller på och smider planer för framtiden tillsammans. De involverar en resa långt, långt bort och massor med sol och livsfarliga djur. Jag snålar som en galning för att få ihop tillräckligt med pengar. Just det där med pengar har förresten blivit mitt största huvudbry den sista tiden. Jag har ju liksom höjt min hyra rätt rejält sen jag flyttade och jag är livrädd att pengarna inte ska räcka. Det är säkert ingen fara, men jag får nog sluta leva som jag gjort tidigare och bara sprida pengar omkring mig.

 

Till helgen ska jag försöka ta mig till Falun. Jag har hysterisk hemlängtan nu igen. Det blir lite pyssel med att byta tider, plus att jag måste köra mitt i natten, men det får det vara värt, nu ska jag hem!

 

Jag har fått ett nytt fotoredigeringsprogram också! Det är verkligen skitkul och jag kan sitta i timmar och pilla med foton. Lite jobbigt är det ju att lära sig allt på nytt och dessutom på engelska den här gången. Jag vill helst bara kunna allting från start, men nu blir det till att börja googla sig fram till saker igen.

Jag och Sara ska försöka lära oss min kamera också. Det är ju faktiskt ganska bra att försöka förstå sig på den när jag köpt den. Jag kanske skulle sätta mig och läsa instruktionsboken på en gång…
 
 

Här har jag bara ändrat bildstorleken
 
 

Här har jag trixat lite och mattat ner bilden, inte så stor skillnad
 

Här har jag lekt lite till med ljus, kontrast och färgbalans

 
 
Svartvit utan justeringar
 


Här har jag pillat ytterligare med färgbalansen bakom det svartvita
 
 
Åh, det finns så mycket att göra i det där programmet! Nu kommer jag inte vara kontaktbar på flera veckor, bara sitta här och pilla med mina foton!
Haha!
 
 
 
 xoxox
 
  
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0