Ät en känguru

Saker och ting har verkligen svängt här borta. Från en dag till nästa har jag bestämt mig för att dra vidare härifrån på egen hand, så nu ska jag ut och campa.
Jadå, lilla Frida ska ut i vildmarken. Herregud, hur ska det gå då? Ska jag ta med mig klackskorna?
Jag satt och kollade olika annonser för samåkning på nätet och hittade en kille från england som ska åka till Tasmanien. Han har bil och tält och gaskök och två lediga platser i bilen.
Perfekt!
Jag träffade honom idag och han verkar jättetrevlig. Vi ska tydligen ha en fransman med oss också, men honom har jag inte träffat.
Ja, det här blir nog bra. Nu ska jag bara försöka packa ihop alla mina saker och köpa mig en tjocktröja, för jag tror det kommer bli jävligt kallt att sova i tält.
Ja mamma, jag ska bo i tält! Det trodde nog varken du eller jag...

Idag har vi varit ute och firat Geoffs mamma Kim som fyller år. Det var jag, Sara, Geoff, hans mamma och hennes föräldrar och även Geoffs brorson som var ute och åt lunch tillsammans. Det var jättetrevligt och på menyn hittade jag känguru som jag ju naturligtvis var tvungen att prova.
Jag hade blivit varnad för att det inte alls skulle vara gott, men jag gillade det!

Nu blir det sängen för min del, bäst att passa på när man har en riktig säng innanför fyra väggar. Imorgon blir det packning för hela slanten!
 
 

 
 

 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0