Livet på landet

Helgen som gick var helt fantastisk. Jag bara älskar att vara på landet! Vi fick bo i ett stort hus mitt ute i ingenstans bland en massa katter, hundar, hästar och får.

Det var dessutom skördetid, så vi fick vara med och åka skördetröska. Det har jag aldrig gjort förut och det kommer jag förmodligen aldrig att göra igen heller.

Bil har vi kört också, på fel sida. Det var lite småläskigt, men vi körde bara på en åker och en grusväg. När vi ska ut och köra på riktigt tror jag att jag överlåter körandet till Sara.

Tyvärr var den första kängurun jag såg en död känguru. Liksom min andra. Och min åttonde. Vi var helt förstörda där ett tag eftersom det låg så många döda kängurur längs vägen. Jag fick i alla fall se två levande tidigt på söndagsmorgonen.

 

På lördagskvällen var det festival i den lilla byn. Festival och festival, det var en barnkarusell, ett marknadsstånd, en pytteliten scen och en bar och mest en ursäkt för att alla skulle få dricka jättemycket alkohol. Kul var det hur som helst och jag var överallt. Jag och Sara röjde loss rejält till det skitdåliga bandet som spelade och rätt som det var så satt jag och sålde ölbiljetter. Kvällen slutade långt ute på vischan i en ännu mindre by med hela 400 invånare.

Jag hade verkligen en utav mitt livs bästa helger med en massa god mat, jättetrevliga människor, öl, många skratt och en del bisarra situationer.

Många foton blev det också. Tyvärr dog batteriet i min kamera redan första eftermiddagen, men jag hann ändå med att ta närmare 200 bilder. Här är ett urval.
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Gela

Vad annorlunda det är hos dig. Skall lägga till din blogg bland mina utrikiska bloggar jag följer. /Gela

2010-11-08 @ 07:16:53
URL: http://gelashemochtradgard.blogspot.com
Postat av: Frida

Vad roligt att du gillar min blogg!

Ja, det är ganska annorlunda här och jag hoppas att jag snart kan åka iväg och fotografera lite mer!

Frida

2010-11-08 @ 08:12:10
URL: http://projekt25.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0