Skitbil 20101122

Problem med bilen är ingenting man vill ha mitt ute i ingenstans i Australien.

Bilproblem har vi och vi är mitt ute i ingenstans i Australien.

Vi tror att högra framdäcket sitter snett, så hela bilen vibrerar om man kör snabbare än 60km/h. Det började igår på morgonen, ås på eftermiddagen provade vi med att byta däck, men det skakar fortfarande. Men det kunde ju ha varit betydligt värre! Jag har det fortfarande riktigt bra, även fast vi var trötta på varandra och bilåkningen igår. Det faktum att bilen håller på att bryta ihop gjorde oss inte heller på bättre humör.

 
 

Det finns en hel massa ingenting i Australien....
 
 
 
 
 

Vi är i South Australia nu. Vi körde över gränsen igår och här ute finns verkligen ingenting. Natten till igår parkerade vi på en rastplats, slog upp Benjamins tält, ställde vår lilla gasspis på motorhuven, kokade nudlar i solnedgången och åt nudlar och drack boxvin till middag innan vi somnade. Helt underbart, men gräsligt kallt. Jag förstår inte hur ett land där det är så himla varmt på dagarna kan bli så kallt på nätterna.

 
 
 


 
 
 

 
 
 
Idag är det hur himla varmt som helst. Jag vaknade strax innan klockan sju av att jag höll på att svettas ihjäl i bilen, med solen gassandes rakt in genom fönstret. Jag gillar verkligen att sova i bilen! Det är bekvämt, det blåser inte och man kan ligga och titta på stjärnorna innan man somnar, men imorse var det lite jobbigt på grund av värmen och trots att jag hade fönstret öppet så fanns det ingen luft alls.

 

Just nu sitter vi i bilen som fortfarande skakar. Vi är på väg till Port Lincoln och kommer förhoppningsvis dit imorgon. Jag hoppas att vi kan hitta en verkstad innan dess, för det här skakandet är ganska irriterande, plus att det är ganska otäckt att känna att bilen inte vill mer och vi är mitt ute i ödemarken. Det är förresten ett par till saker som måste fixas med den här bilen… Den har inga backljus, inga bromsljus, trasig AC och ingen hastighetsmätare. Bra bil. Inte.
 
 
 
xoxox
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0