Streaky Bay 20101123

Vi hittade en verkstad där vi kunde laga stackars bilen som tydligen hade båda framdäcken pekandes utåt. Tyvärr skakar skrället fortfarande och vi vet inte riktigt vad det är för fel på den, förutom att den är över 20 år gammal. Det är väl bara att hoppas att den håller hela vägen till Tasmanien.


 

 
 
Vi hamnade i alla fall i Streaky Bay, ett litet samhälle som såg mycket bättre ut på alla bilder än i verkligheten. Det skulle finnas bra stränder och bra surfing, men det såg vi inte mycket av. Vattnet på stranden vi åkte till var fullt av olika djur och sjögräs. Dessutom var det en massa sten i vattnet, så det blev varken bad eller surfing.

Det slutade med att vi åkte tillbaka till campingen och badade lite där istället. Det var hysteriskt varmt igår och jag tror att det påverkade oss allihop och gjorde oss väldigt lättirriterade och tjuriga, men efter att vi badat kändes det mycket bättre.

 

På kvällen lagade vi lite mat och satte oss och pratade med en jättetrevlig australiensare som bjöd på färska ostron och lovade att visa oss rund i Adelaide när vi kommer dit.

Natten var varm med en enorm fullmåne och massor med myggor som kom in i bilen. Med andra ord var det en ganska jobbig natt, men jag mår bra idag ändå. Det är inte alls lika varmt idag, det är mulet och blåsigt och vi är på väg till Port Lincoln. Jag tror det är lunchpaus nu. Det gillar jag!
 
 
 

Svårt att fota månen så det blir bra... 
 
 
 
xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0