Mitt liv som tomat

Imorse vaknade jag på ett hotell i Nyköping.
Det var inte riktigt vad jag hade planerat, men eftersom min älskade bror är så förbannat seg med att maila över bilderna kan jag inte berätta den historien riktigt än, den kräver sina bilder.

Istället tänker jag berätta om min alien-tomat som helt plötsligt fick för sig att börja leva i mitt kök.
Jag har aldrig sett någonting liknande förut, men jag tror å andra sidan aldrig att jag sparat en tomat i rumstemperatur så länge förut heller.
Hur som helst så började den gro.
Först var det bara en liten prick som försökte (och senare lyckades) ta sig ut genom skalet, sen såg jag att hela tomaten var full av små aliens som ville komma ut.
Jag bestämde mig för att bryta upp tomaten och titta närmare på vad som hade hänt där inne.
Det var som en hel liten trädgård inne i tomaten!
Jag plockade ut kärnorna och pillade ner dem i en kruka med jord.

Nu återstår bara att se om de små liven överlever utanför tomatmamman...

Det här är nog det konstigaste jag har skrivit.
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
Ja, minst sagt jättekonstigt...
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: kerstin

Men gud va gulligt med tomaten....vill oxå!!!

2011-09-07 @ 18:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0