Halsfluss och matrekord

Igår hade jag och Malin bestämt oss för att ta en lugn och helt alkoholfri kväll och gå och lägga oss tidigt. Ja tjena, det gick ju sådär.

Vi gick ut på kvällen för att äta roti canai, jag fick i mig två, en med ost och en med choklad. Åh, gud vad gott det är! Sen kom Lio och bjöd på öl. Ja, vad ska man säga? Vi försökte tacka nej, men den kvinnan har en övertalningsförmåga som inte är av denna värld, så det slutade med att vi drack öl med Lio och två holländska tjejer som också bor här. Och inte ska ni tro att vi gav upp när de drog vidare, nejdå, vi drog vidare vi också. Ut och dansade på Sunba till klockan halv fyra på morgonen när stackars Malin inte kunde hålla ögonen öppna längre.

 

Idag är Malin sjuk, stackarn. Hon har sovit hela dagen och nu går hon på penicillin mot halsfluss. Usch, jag hoppas verkligen att hon blir bra snart igen.

 

Vi har förresten flyttat ihop i ett dubbelrum nu, Malin och jag. Det känns otroligt lyxigt att ha sitt eget rum och kunna sprida ut sin egen skit överallt utan att behöva vara rädd att man ska störa någon annan eller att saker ska bli stulna. Sist jag hade mitt eget rum var när jag bodde i Fremantle och därifrån åkte jag den 16 november 2010.

 

Jag har nog slagit matrekord idag också. Jag har lyckats sätta i mig bananpannkakor till frukost, sen bjöd Lio på pizza till lunch (åh, det var så otroligt gott med pizza, det har jag inte ätit sen vi bodde i Gumeracha) och strax efter lunch var det dags för middag då jag tryckte i mig soppa och ris. Det låter kanske inte så mycket, men min mage är stor som en ballong just nu! Haha!

 

Ikväll blir det faktiskt en lugn, tidig och helt alkoholfri kväll. Malin har redan slocknat och jag sitter och myser ute på vår uteplats och bara njuter över att livet är så snällt mot mig just nu.
 
 
 

Hej mamma!!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: JiMZ

Ja ni får behandla mitt gamla rum med värdighet va ;-) ... Hälsa Malin att krya på sig, ha det gött!

2011-02-01 @ 18:43:12
URL: http://jimzjimz.blogg.se/
Postat av: Frida

Klart vi tar hand om ditt rum, det är lite stökigt bara ;)



Malin är på bättringsvägen och jag ska dra med henne ut och köpa godis nu.



Kram

2011-02-02 @ 10:15:54
URL: http://projekt25.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0