Jag gjorde det igen...

Idag har vi varit ute på äventyr igen. Lio tog med oss ut för att äta lunch och bada i en pool. Sist vi skulle bada i en pool visade sig poolen inte vara mycket mer än ett cementhål i backen med lite vatten i, men vi tänkte att det ju är trevligt att komma ut och se någonting annat än det gamla vanliga.

Vi hade alltså ganska låga förväntningar, men när vi kom fram visade det sig att det var världens härligaste pool med bubbelavdelning och vatten fall och vattenrutschkanor och allt möjligt härligt. Varma och lyckliga kastade vi av oss kläderna och hoppade i poolen. Dumt. Jag glömde helt att ta av mig min inte så vattentäta klocka, som naturligtvis gav upp direkt. Fan. Det var femte klockan som gick åt skogen den här semestern. Som tur var kostade den typ 20 spänn, så det var ingen större ekonomisk förlust, men jag gillade den verkligen. Jaja, jag ska ju tillbaka till Kuala Lumpur, så jag kan köpa på mig lite fler där innan jag åker hem. Jag ska nog köpa på mig ett lager, eftersom jag förbrukar klockor på löpande band.

 

Vi softade vid poolen i flera timmar, drack lite läsk, spelade lite kort och när vi satt där i godan ro kom det fram att vi egentligen inte alls hade lov att vara där. Nej, Lio hade bara hittat på att vi fick komma dit och bada bara vi köpte någonting att äta eller dricka. Herregud.

 
 

Lycklig Malin vid den fina poolen
 
 
 

Inte så illa
 
 
 

Min utsikt för dagen
 
 
 
 

Svettig tjej...
 
 
 
 

Här skulle du ha varit med, Jimmy! :)
 
 
 
 

 
 

Trasig klocka :(
... och en ganska brun hand :)
 
 
 

 
 
 
 
 

När solen försvunnit bakom den stora fina hotellbyggnaden bestämde vi oss för att packa ihop våra saker och traska hemåt.

Vi hade inte mer än kommit över gatan när Lio fick syn på Mehmet (han som pratar danska och serverar oss öl hela tiden) som kom körandes i sin bil. Lata som vi är fick vi honom att stanna och plocka upp oss för att köra oss hem. Vi fick dock följa med honom att handla grönsaker först, eftersom det var därför han var ute och körde.

Jag tror han tyckte det var lika roligt som vi att åka bil jättefort och jag och Malin satt som vanligt i baksätet och sitt-dansade.


 
 
 
 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0