Slappa dagar

Jag och Elin har det superbra här på Langkawi! I måndags var det alla hjärtans dag och vi firade som aldrig förr att vi är singlar och fantastiska. Vi började med öl på uteplatsen, fortsatte till en jättetrevlig restaurang där vi åt pizza och drack rödvin och sen gick vi ut på Sunba där vi dansade till stängning. Alla killar dreglade över oss och betalade taxi åt oss hem, sen låg vi och fnittrade i våra sängar till strax före soluppgången. Det var lätt den bästa alla hjärtans dag jag haft!

 

Annars slappar vi mest på stranden. Det är galet varmt här nu, närmare 40 grader en vanlig dag. Igår kom det dock ett ösregn på kvällen och det friskade verkligen upp. Vi passade på att gå en liten kvällspromenad och sen avslutade vi med att äta choklad-roti innan vi gick hem och tog en tidig kväll.

 

Nu på eftermiddagen har Lio lagat mat till oss. Det var så jävla gott (fast ganska starkt). Efter det gick vi ner på stranden, jag, Nicole, Simon, Mia, K-H och Lio. Vi satt där och småsnackade och efter ett tag gav alla upp utom jag och Lio. När vi suttit där ytterligare några minuter kom en tjej med världens sötaste dotter fram till oss. Jag vet inte om hon och Lio kände varandra, men de började prata i alla fall. Dottern som var tre-fyra år hade en massa spring i benen och började springa runt oss och fnittra. Jag bestämde mig för att se om hon ville ha en lekkompis, så jag började lite försiktigt att jaga henne. Det tyckte hon var jätteroligt, så jag jagade henne runt, runt och när jag kom ifatt henne kittlade jag henne och lyfte upp henne på benen igen. Hon skrattade så hon skrek. Sen satte vi oss ner och grävde ner hennes fötter i sanden, vilket hon också tyckte var roligt. Sen grävde hon ner mina bamsefötter och ställde sig på dem. Då vickade jag på tårna och hon hoppade och skrattade jättemycket. Sen var det dags att jaga henne igen. Jag blev genomsvettig och helt täckt med sand, som ju naturligtvis fastnade extra bra på min svettiga hud.

När vi skulle gå ville flickan ta mig i handen och så pussade hon på den också. Gud så söt hon var!! Åh, jag önskar att jag hade haft kameran med mig!!

 

Idag blir det också tidig kväll, för imorgon ska vi hyra moppe och fräsa runt ön. Det blir jag som kör och jag måste erkänna att jag nog är lite nervös, men det ska nog gå bra, vänstertrafiken är jag ju van vid nu, men moppe har jag inte kört sen jag var 16 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0