Kul kväll

I söndags hade jag en av mitt livs roligaste kvällar. Jag trodde att vi bara skulle ta det lugnt hela eftermiddagen och senare gå ut och dansa lite.

Så fel jag hade!

När vi kom tillbaka hem från stranden frågade Lio om vi (jag, Malin och Ulrika) ville följa med till Kuah, som är en lite större stad dit hon skulle åka och köpa en dator. Vi skulle åka bil och vi tyckte det lät som en rolig idé, så vi följde med. Lio informerade oss om att Soraya (som också jobbar här) skulle köra bilen och att hon kör som en sköldpadda. Vi skulle alltså vara fem personer totalt i bilen.

Vid halv åttatiden svängde universums minsta lilla bil in på parkeringen och Lio informerade oss om att det var bilen vi skulle åka i. Vi tittade på varandra och gapskrattade. Sen försökte vi trycka in oss i bilen. Herregud! Det var ju som att trycka in fem elefanter i en konservburk. Sen körde vi iväg.

Jag vet inte riktigt vad Lio menade med att Soraya kör som en sköldpadda, men långsamt gick det då verkligen inte. Vi for fram som en raket i den pyttelilla bilen och vi hoppade runt som små popcorn i baksätet och slog huvudena i taket, hela tiden hysteriskt skrattande och med jättehög musik.

Det var så fruktansvärt roligt!

Någon dator fick vi inte tag på, men mat fick vi i alla fall.

 

På grund av vår lilla utflykt blev vi väldigt sena, så när vi kom tillbaka var det bara att ta med Kapten Morgan ner på stranden. Det fanns ingen tid att byta om eller någonting, så jag gick precis som jag var, i jeansshorts, linne, smutsigt hår och flip-flops.

Vi satt på stranden och pratade och skrattade och sen drog vi iväg till Sunba för att dansa. Där hade vi så himla roligt och dansade som galningar ända tills de stängde stället någon gång på morgonen.

Jag och två andra tjejer promenerade tillbaka hem och jag somnade runt halv sju på morgonen.

 

Igår var vi lite sega, så det blev inte mycket gjort. Vi låg på stranden en stund, åt lite mat och tog en tidig kväll.

 

Idag ska vi ut i den pyttelilla bilen igen och åka runt ön. Jag tror att det kommer bli en jättebra dag!
 
 
 

Bilden är tagen av Ullis
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0