Donken igen

Jag tror nog bestämt att jag behöver ett nytt jobb. Ett där jag vet hur mycket jag får jobba och ett som det inte tar tre timmar om dagen att pendla till/från.
Jag jobbar sex av sju dagar den här veckan, vilket ju iofs är bra, men det tär verkligen på krafterna.
Dessutom håller jag på att bli fet av det här. Blir lätt så när man aldrig orkar eller har tid att laga mat och käkar på Donken istället, eftersom det är det enda man kan hitta för under 100 spänn på flygplatsen.
Sen vet jag ju fortfarande inte om jag kommer få jobba kvar efter augusti.
Ja, ett vanligt nio till fem-jobb skulle sitta fint, så jag kan skaffa mig lite bra vanor.
Någon som har ett välbetalt lagom stressigt dagtidsjobb i stan åt mig??

Soluppgången idag var helt fantastisk.
Jag såg den på bussen ut till Arlanda.
Det var tjock dimma och allt såg ut som en saga.
Jag borde verkligen ta mig upp och fota det nån dag.
Imorgon är jag ledig, det kanske får bli då...
Fast bilen har ju punka, så jag kan inte köra till något fantastiskt ställe, får bli i stan i så fall.
Vi får väl se om jag ens tar mig upp.

Jaja, nu väntar ännu en dag på ankomst. Igår började dagen hur lugnt som helst och sen på eftermiddagen bröt hela helvetet lös med bandstopp och arga småbarnsmammor och kvarglömda väskor (hallå, vem fan glömmer sin väska???), felskickade väskor, väskor som gått sönder och väskor som inte skickats alls.
Allt medan jag var helt ensam.

Hoppas på en bättre dag idag!!

Trevlig tisdag på er!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0