Hur man bygger en Ikeapall

God morgon världen!

Jag börjar denna underbara torsdagsmorgon med att äta frukost på balkongen.

När jag sitter här och äter min macka och dricker mitt kaffe så inser jag hur skönt det skulle vara att lägga upp fötterna på någonting.

Jag provar balkongräcket, men det är för högt.

Då minns jag att jag ju köpt en mycket prisvärd och bra Ikea-pall som jag ännu inte haft tid att montera ihop.

Jag tänker att det tar ju inte många minuter att få ihop en liten pall, så jag tar med mig kaffekoppen in igen och sätter mig på golvet och påbörjar mitt lilla projekt.

Som alla säkert vet så följer det med idiotsäkra instruktioner om hur man monterar Ikeas möbler, så jag börjar med att öppna den och konstaterar ganska snabbt att jag fattar ingenting.

Jaja, men hur svårt kan det vara, det är en pall, det finns åtta skruvar och två plugg, det klarar väl jag.

Jag sätter igång.

Det första som händer är att skruven inte passar i pinnen som ska skruvas fast i plankan.

Jag tar i och skruvar för allt jag är värd. Jag tar i så jag måste tillslut linda in handen i en trasa för att kunna hålla emot.

Jag börjar skruva i nästa pinne och när jag är klar med den ser jag ett litet hål mitt på pinnen.

Hmm, undrar om det spelar någon roll var hålet sitter?

Jag kastar ett öga i manualen och jodå, det spelar roll, det har tydligt pekats ut under punkt 1.

Fan.

Jag monterar isär hela möbeln igen med handen inlindad i trasan och börjar om.

Den här gången är jag noga med att få rätt pinne på rätt ställe på plankan.

Det går ganska lätt att skruva och jag får dit alla fyra pinnarna precis som de ska vara.

Nu ska jag bara sätta plugg i trappsteget och få ihop hela grejen.

Jag får dit två plugg utan större missöden och ska trycka fast trappsteget och då inser jag att det inte finns några hål i plankan att passa in pluggen i.

Jag vrider min konstruktion ett halvt varv och ser att jag byggt ihop hela skiten åt fel håll.

Jag lägger ner min mycket skrangliga och halvfärdiga Ikea-pall på golvet och går ut på balkongen och lägger upp fötterna på balkongräcket.
 
 
 

Åååhh, skitpall!!

 
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0