Konstig dag

Idag gjorde jag någonting som jag inte har gjort på hur länge som helst – jag var ute och sprang innan jobbet! Eller ja, sprang och sprang, jag rörde mig i något snabbare tempo än vanlig promenadtakt – och höll på att dö på kuppen. Herregud, pinsamt vilken dålig kondition jag har! Jag insåg att om jag fortsätter hålla på som jag gör så kommer jag se ut som Barba-fet i slutet på sommaren och det är inte så roligt, så nu är det slut på Donken för ett bra tag framöver.

 

Sen hände en lite konstig sak. När jag kom till jobbet tittade min chef lite fundersamt på mig och undrade vad sjutton jag gjorde där. Jag sa att jag var uppsatt på jobb, men det var jag tydligen inte…

Jag lyckades i alla fall övertala chefen om att få vara kvar de timmar jag skrivit upp i kalendern när jag ändå tagit mig ur sängen.

Det visade sig senare att jag fått ett sms av honom där han skrev att jag skulle jobba idag, precis den tid jag skrivit upp, så det var faktiskt inte jag som var helt förvirrad. Tur, jag trodde jag höll på att bli knäpp på riktigt…

 

Jaja, dags för sängen igen, jag ska befinna mig på Arlanda klockan 06.00 imorgon bitti. Oh, du ljuva åtta till fem-jobb, kom och ta mig, så ska jag aldrig lämna dig igen!!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0