Still no popcorn...

Idag är jag äntligen ledig!
Det var fullständigt kaos i ankomsthallen igår. Jag hade tänkt att jag kanske skulle kunna dra lite tidigare från jobbet igår eftermiddag, men istället slutade det med nästan två timmars övertid.
De där popcornen jag hade tänkt mysa med i fredags kväll har jag fortfarande inte haft tid att äta.

Idag är jag i alla fall ledig och jag tänkte fira min ledighet med att städa lägenheten ordentligt, för på tordsag kommer mor och far och hälsar på mig och då måste lyan vara på topp. Sen om jag kommer vara det är väl en annan sak...

Nu på morgonen har jag fått lite kaffe, mailat lite och kollat nättidningarna som fortfarande svämmar över om katastrofen i Norge.
Jag läste ett blogginlägg från en av tjejerna som var med på Utöya och det är något av det starkaste jag läst. Jag satt med tårar i ögonen framför datorn när jag läste. Om ni vill läsa finns blogginlägget här.

Nu ska jag försöka fokusera på positiva saker, lyssna på Mammas Nya Kille på P3:s webradio, handla och laga jättemycket mat och om tid och ork finns kanske jag ska baka någonting också. Jag har typ levt på yoghurt och mackor den här veckan, så nu ska jag banne mig skärpa mig och se till att jag får i mig lite riktig mat!

Jag fick förresten en morotskaka av Rico på jobbet igår. Åh, vad skönt det är med så härliga kollegor.
De är verkligen helt underbara!
I förrgår hade jag en riktig skitdag på jobbet och alla verkade vilja äta mig levande, gick till personangrepp och var allmänt jävliga, då gick Samir och köpte en croissant och en bit chokladkaka till mig och sen gav han mig en kram.
Det är de små sakerna som gör att man blir så otroligt glad!

Okej, nu ska jag ta tag i min dag!
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0