Förra helgen

Jag har ju faktiskt glömt att berätta om förra helgen, när jag tog med mig Anna upp till Mora.
Vi hade en jättemysig helg ute i skogen och vi tog med henne för att titta på Dalahästtillverkningen, eldade i öppna spisen, plockade bär och svamp och åt jättegod mat.
En näst intill perfekt helg.

Här kommer lite bilder.

 
 
 

Anna bland smörknivar och pepparkaksformar
 
 
 


Äkta lycka. Anna rider på en Dalahäst.
 
 
 

Vi åkte upp på Gesundaberget och tittade på utsikten över Siljan 
 
 
 



 
 
 
 

Sen jag vi oss ut i skogen på svamp- och bärjakt
 
 
 

Kantareller
 
 
 

Anna bland kantarellerna
 
 
 

Kantarell
 
 
 
 

Skog
 
 
 

Trattkantareller
 
 
 
 

Mer skog
 
 
 
 

Plocka, äta, plocka, äta.... Vi fick aldrig tillräckligt till en paj...
 
 
 

Mindre-bra-att-äta-svamp
 
 
 
 

Fångsten
 
 
 
 

Rensa svamp och dricka öl i solen
 
 
 
Den här helgen är Erik på besök. Jag ska gå upp och göra kaffe åt honom nu, sen ska vi ner på Söder och dricka lunch-öl
 
 
 
xoxox
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0